از کاروان چه مانَد جز آتشی به منزل...
گروه پزشکان و قانون نمی‌تواند هیچ یک از مسئولین کشور را در بروز وضعیت فعلی از دیگری مقصرتر و یا بی‌گناه‌تر بداند. اینگونه سخن گفتن از جانب وزیر بهداشت و درمان نیز ایشان را در پیشگاه مردم تبرئه نخواهد کرد و برخلاف ادعایی که فرمودند، هیچگاه شفافیت کامل بر این صحنه از طرف ایشان رخ نخواهد داد.

ابراز دردمندی از سوی وزیر بهداشت و درمان و اینکه وقوع فاجعه فروپاشی محتمل را انذار می‌دهند، امری قابل تحسین است و می‌تواند موجب همدلی موقت با ایشان شود ولی هیچ نیروی برانگیزنده‌ای برای خروج از بن بست را فراهم نمی‌آورد زیرا مخاطبان، ایشان را هم بخشی از شاکله‌ای می‌دانند که کار را به این نقطه رسانده است.

مساوی انگاشتن زحمات کارکنان عرصه اجرایی بهداشت و درمان با تصمیم گیران و سیاستگذاران یک خطای جدی راهبردی است و نباید با توسل به آن کسی خود را بفریبد.
بزرگداشت نیروهای عملیاتی در مراکز بهداشتی و درمانی و همراهی مردم به کادرهای سلامت به هیچ وجه نباید تعبیر به دلخوشی و رضایت آنان از صاحب منصبان شود.
مردم کارکنان سلامت را ارج می‌نهند چون آنان را از خود می‌پندارند و درد انان و خود را یکی می‌دانند اما همان مردم کسانی را که موجب وضع کنونی هستند، در هر مقامی مورد شماتت قرار می‌دهند.

گروه پزشکان و قانون
به وزیر بهداشت و درمان توصیه می‌کند که پس از طی شدن دوره غلیان احساسات بر خروج از درماندگی اموخته شده‌ای که کشور در آن فرو رفته متمرکز شوند و به جای کنش‌های هیجانی، همچنان بر محور عقل محاسبه‌گر قدم بردارند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.