هشدار تلخ سازمان جهانی بهداشت درباره پاییز و زمستان سیاه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شمار روزانه مبتلایان به کرونا در جهان به مرز نیم میلیون نفر نزدیک شده است. این در حالی است که دولت‌ها هنوز موفق به مهار و کنترل شیوع افسار گسیخته این ویروس در جامعه نشده اند و با آغاز فصل پاییز در نیمکره شمالی باید انتظار سیاه‌ترین فصول را برای کشور‌های این منطقه داشت. سازمان جهانی بهداشت به عنوان متصدی اصلی و تخصصی مسائل بهداشتی در این میان می‌کوشد با صدور دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی به کشور‌ها و مردم جهان، در مبارزه صحیح و درست با کووید ۱۹ کمک کند.

نشانه‌ای از کاهش همه گیری کرونا وجود ندارد

با شدت یافتن شیوع کرونا در آمریکای شمالی و اروپا سازمان جهانی بهداشت اقدام به برگزاری یک کنفرانس خبری در این رابطه کرد. پیش‌تر این سازمان از مردم خواسته بود خود را برای تقابل بلند مدت با این همه گیری آماده کنند. این نهاد تاکید داشت هیچ نشانه‌ای از کاهش همه گیری کرونا در جهان وجود ندارد و مردم باید زندگی خود را با این ویروس وفق دهند.

در این کنفرانس خبری تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: با آغاز فصل پاییز و زمستان در نیمکره شمالی (که ۹۰ درصد جمعیت جهان را در خود جای داده است) ما شاهد افزایش یافتن شمار مبتلایان و قربانیان هستیم، بخصوص وضعیت فعلی کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی در این باره وخیم است.

او افزود: من فکر می‌کنم همه گیری کرونا بسیار سریع در حال وخیم شدن است. باید از لحاظ ذهنی برای این شرایط آماده باشیم و این وضعیت نباید باعث ایجاد وحشت در ما شود.

ماه‌های سختی در پیش رو خواهیم داشت

ادهانوم تاکید کرد: جهان هم اینک در مقطع بسیار حیاتی در همه گیری کووید ۱۹ قرار دارد و برخی کشور‌ها در مسیر بسیار خطرناکی قرار دارند. نظام بهداشتی کشور‌ها زیر فشار این همه گیری در حال فروپاشی است. حقیقت این است که ماه‌های بسیار سختی در پیش رو خواهیم داشت.

سیاه ترین عوارض بلند مدت کرونا در انتظار بهبودیافتگان

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دولت‌ها گفت: من از رهبران کشور‌ها می‌خواهم که اقدامات فوری را در این زمینه برای جلوگیری از مرگ و میر‌های غیرضروری انجام دهند. انجام اقدامات ضروری بهداشتی در این باره بسیار حیاتی است. بسیاری از کشور‌ها هم اینک شاهد جهش شمار مبتلایان بوده اند. اکنون ماه اکتبر (دومین ماه پاییز) است و ما شاهد فشار فزاینده به کادر درمانی و پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها هستیم.

او در پایان بیان کرد: کشور‌ها باید فورا برای کاهش روند ابتلای افراد به کرونا اقدام کنند. افزایش انجام تست کرونا، رهگیری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و قرنطینه آن‌ها، می‌تواند مانع از تعطیلی اجباری و اعمال قوانین و محدودیت‌های سخت گیرانه از سوی کشور‌ها شود.

شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از اقدامات بهداشتی فردی است که می‌تواند به میزان قابل توجهی از شدت شیوع کرونا در جامعه بکاهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.