تنها واکسن حال حاضر مقابله با ویروس کووید ۱۹، ماسک است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، رضا ملک زاده، با اشاره به روند رو به افزایش موارد ابتلا به کرونا در خانواده ها گفت: با توجه به در پیش بودن روزهای سرد سال، اگر نخواهیم پروتکل های بهداشتی را جدی بگیریم، باید منتظر افزایش تلفات کرونا در کشور بود، خطر انتشار ویروس در فضاهای بسته زیاد است، با سرد شدن هوا در و پنجره ها بسته می ماند و همین مسئله می تواند به انتشار و انتقال ویروس در فضاهای بسته منجر شود.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: لازم است در محیط های سربسته حتما تهویه مناسب استفاده شود. ضمن اینکه باید پنجره ها را در زمان های مختلف باز نگه داشت تا به جایجایی هوای سالم محیط بسته کمک کند، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته برای خدمت به بیماران کرونایی باید گسرش یابد، تسریع افراد مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته، می تواند از افزایش موارد ابتلا و انتقال ویروس به دیگران جلوگیری کند.

وی به افرادی که بیماری زمینه ای دارند، هشدار داد تا بیشتر مراقب سلامت خود باشند و افزود: بیماران قلبی، دیابتی، سرطانی، دیالیزی و کسانی که فشارخون دارند و همچنین، افراد بالای ۶۵ سال، باید بیشتر از دیگران مراقب کرونا باشند، افراد چاق و دچار اضافه وزن نیز نسبت به خطر ابتلا به کرونا، هوشیار باشند، زمان نابودی این ویروس به طور دقیق مشخص نیست، آنچه مسلم است، اینکه حداقل تا یک سال آینده باید با این ویروس زندگی کنیم.

به گزارش مهر ملک زاده در پایان با اشاره به اینکه برای دسترسی به واکسن فعلا باید منتظر ماند گفت: بهترین واکسن در حال حاضر، استفاده صحیح از ماسک است. این ماسک می تواند ما را تا حدود زیادی در مقابل این ویروس محافظت کند، به شرطی که همراه با ماسک، پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.