۹۴۵۰ ابتلا و ۴۲۳ فوتی جدید کرونا در کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۴۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۷۰ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۷۳ هزار و ۲۵۰ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۷ هزار و ۸۳۲ نفر رسید، خوشبختانه تا کنون ۵۱۵ هزار و ۱۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، ۵۵۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، تا کنون پنج میلیون و ۱۸۵ هزار و ۳۶۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در توضیح استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند، استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

لاری گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در کشور متاسفانه همچنان در حال صعود است و در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسیده است. میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در هفته گذشته حدود ۲۳ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است و متاسفانه شاهد افزایش نسبی این شاخص نسبت به هفته‌ ماقبل آن هستیم، بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در هفته گذشته به ترتیب در استان‌های یزد، سمنان، خراسان جنوبی و ایلام گزارش شده است که میانگین بروز در استان‌های یاد شده با اختلاف قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است.

وی اظهار کرد: میانگین هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور در هفته گذشته حدود ۳۶ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است که بیشترین میزان بروز مربوط به استان‌های یزد، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی است، خوشبختانه هفته گذشته با افزایش تست‌های تشخیصی شاهد بالاترین میزان شناسایی موارد سرپایی مثبت در کشور بودیم که این امر نیازمند تداوم و تقویت بیشتر است. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ایستادگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از رفتار اجتماعی خطرآفرین هستیم.

به گزارش ایسنا سخنگوی وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: امیدواریم با نهادینه شدن حس مسئولیت پذیری اجتماعی در مردم کشورمان و همچنین تقویت و تداوم همکاری بین دستگاهی ایجاد شده در اعمال محدودیت‌ها و حسن نظارت بر اجرای صحیح آن توسط نهادهای متولی، شاهد توقف روند روبه رشد بیماری در کشور باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.