ضرورت استفاده از ماسک برای پیشگیری از درگیر شدن با ویروس‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا پورمند گفت: کرونا ویروس یک بیماری حاد تنفسی است که ریه‌ها را کاملاً درگیر می‌کند.

مدیر گروه پاتوبیولوژی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به شیوع آنفلوانزا در روزهای سرد سال گفت: استفاده از ماسک علاوه بر اینکه می‌تواند از ابتلاء به کرونا ویروس پیشگیری کند، می‌تواند سال کم آنفلوانزایی برای ما رقم بزند. بنابراین، توصیه جدی ما این است که مردم علاوه بر زدن ماسک، فاصله فیزیکی را رعایت کرده و دست‌های خود را تمیز نگه دارند تا با کمترین آسیب از این ایام عبور کنیم.

وی در ارتباط با پیشنهاد تعطیلی شهرهای درگیر کرونا افزود: بحث‌هایی است که آیا تعطیلی باید اتفاق بیافتد و جامعه را تعطیل کرد، اما آنچه مسلم است اینکه سازمان بهداشت جهانی هنوز با این موضوع مشکل دارد، در تعطیلی‌ها باید به شرایط اقتصادی افراد جامعه نگاه کرد و اینکه از نظر اجتماعی و بیماری‌های روحی و روانی که فاصله‌های اجتماعی این بار می‌تواند ایجاد کند توجه داشت.

به گزارش مهر پورمند در پایان اضافه کرد: در هر جامعه‌ای باید به دستورالعمل‌های بهداشتی که صادر می‌شود، توجه کرد و این موضوع می‌تواند خیلی کمک کننده باشد، کرونا ویروس نشان داد که نه تنها ما، بلکه جهان و مجامع علمی، آمادگی لازم برای مقابله با کووید ۱۹ را ندارند و اتفاقی بود که همه را تحت تأثیر قرار داد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.