تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی افتتاح خواهد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی در دهمین آیین پویش ره سلامت که امروز برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از طوفانی‌ترین سال‌های صد ساله اخیر را در رابطه با مدیریت بیماری کووید ۱۹ طی می‌کنیم گفت: همکاران من در سراسر کشور سخت‌ترین ایام را در مدیریت این بیماری می‌گذرانند اما خوشبختانه برای توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت در دولت دوازدهم اتفاقات بزرگی همگام با مدیریت این بیماری در حال رقم خوردن است.

وی افزود: در راستای پویش ره سلامت تا اردیبهشت ۱۴۰۰ - که هفته سلامت نیز است - ۱۴۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی افتتاح خواهد شد که  از درخشان‌ترین اوراق در کارنامه نظام سلامت کشور خواهند بود، علاوه‌بر افتتاح صدها مرکز بهداشتی، خانه بهداشت، مراکز جامع سلامت و مراکز آموزشی، تامین ۱۰ هزار و ۶۰۰ تخت مدرن بیمارستانی رکورد تاریخی در دولت دوازدهم به‌جای خواهد گذاشت. همچنین در شهرهای مشهد مقدس، زرند کرمان و در شهر قم سه پروژه افتتاح خواهد شد.

وزیر بهداشت درباره پروژه‌هایی که در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسیده‌ است ادامه داد: در استان کرمانشاه ۶۶ پروژه بزرگ و کوچک بهداشتی - درمانی افتتاح شد و در بین آن ها پروژه‌ای هستند که شاید در کشور نظیر ندارد. به عنوان نمونه یک مجموعه تصویربرداری بسیار پیشرفته برای عروق کوچک مغز و قلب افتتاح شد که در تهران نیز چنین مجموعه‌ای وجود ندارد.

نمکی در خصوص بازسازی بیمارستان اسلام آباد غرب کرمانشاه که در زلزله تخریب شده بود اظهار کرد: علاوه‌بر اینکه تمام مراکز بهداشتی در این استان را بازسازی کرده‌ایم، زیباترین مراکز بهداشتی درمانی منطقه را ساخته‌ایم و  تنها بیمارستانی که بنا بود با مشارکت بانک‌ها ساخته شود هنوز به سرانجام نرسیده‌ است.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: خوشبختانه ضریب تخت‌های بیمارستانی در استان‌های مرزی کشور یکی از مطلوب‌ترین شرایط را در حال حاضر دارد و کمبود جدی در این مناطق نداریم. با این حال این بیمارستان‌ها با مشکلات دیگری از جمله کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز مواجه بودند که  ۱۴ اکسیژن‌ساز تنها برای استان کرمانشاه فرستاده شد همچنین یکی دو شهر این استان از جمله صحنه و سنقرو کلیایی مشکلاتی داشتند که طی هفته جاری مرتفع خواهند شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.