کرونا تا پایان تابستان سال آینده ماندگار است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی با تاکید بر اینکه آحاد مردم تا حدود زیادی با روش های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا آشنا شده اند و معدود افرادی ممکن است پروتکل ها را جدی نگیرند گفت: به این افراد باید تذکر داد که در حال حاضر در اوج درگیری بیماری کرونا هستیم به شکلی که وضعیت بسیار بحرانی است تا آنجا که بیمارستان هایی که مریض کرونایی بستری می کردند جایی برای پذیرش ندارند.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: وضعیت امروز اقدامی عاجل می طلبد، برخورد جدی یا تعطیلی عمومی باید صورت گیرد و بهانه های اقتصادی باید جای خود را به بهبود وضعیت سلامت اقشار مختلف جامعه بدهند زیرا اقتصاد ایران که شکوفاتر از کشورهای اروپایی و غربی نیست پس بدون رودربایستی باید با حداقل سه هفته تعطیلی در شهرهای بزرگ موافقت شود، باید به تعطیلی های اسفندماه یا ایام نوروز و خلوتی و خانه نشینی آن روزها بازگردیم، پیشنهاد تعطیلی را دو هفته پیش دادیم و چندین بار هم تکرار شده اما متاسفانه پیشنهاد به دلیل مخالفت عده ای، هنوز روی میز مانده است.

وی در خصوص این موضوع که عنوان می شود تناقضی میان آمار واقعی با آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت وجود دارد افزود: تناقضی وجود ندارد صرفا موضوع این است که براساس مفاد سازمان جهانی بهداشت، مورد مثبت موردی است که تست پی سی آر مثبت داشته باشد. این تست پی سی آر هم پنجاه پنجاه حکایت از مثبت بودن یا نبودن ابتلا به کرونا دارد، بر همین مبنا استناد به آزمایش پی سی آر به این منزله است که ابتلای افرادی که تست پی سی آر آنها مثبت نشده در آمار مرگ کرونا اعلام نمی شود. همچنین چند درصد افراد با مشاهده علائم، به بیمارستان مراجعه نمی کنند و تست نمی دهد و در منزل می مانند بنابراین وضعیت آنان ثبت نمی شود.

مردانی در خصوص اینکه چرا با وجود اعمال ریمه سنگین رانندگی به خودروهای متخلف همچنان در روزهای تعطیلی شاهد جاده های پر خودرو هستیم گفت: این کار باید روزانه اتفاق بیافتد و معطوف به آخر هفته نشود. معتقدم تعطیلی عمومی یک کار جهادی و اساسی در این زمینه است یعنی باید تعطیلی عمومی صورت گیرد و فقط آتش نشانی، مراکز اورژانس، داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی باز باشد، کرونا بنابر گفته دبیر سازمان جهانی بهداشت تا انتهای تابستان سال آینده با ما خواهد بود و سختگیری ها و تعطیلی عمومی کمک شایانی به نزدیک شدن به روزهای پایانی کرونا می کند.

به گزارش ایرنا عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان خاطرنشان کرد: پایان اپیدمی کرونا به منزله تمام شدن آن نیست بلکه در سطح ابتلای خفیف باقی می ماند همانند آنچه در مورد آنفلوآنزا وجود دارد، در شرایط امروز در واقع دیگر خبری از رعایت کامل پروتکل ها، زدن ماسک، ضدعفونی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی نیست، واکسن اعلامی از سوی چین یا هر کشور دیگری باید به تایید سازمان جهانی بهداشت برسد تا بتوان به آن امید بست، خوشحالیم که جامعه بشری به دنبال درمان این بیماری و یافتن واکسن موثری است اما نکته حایز اهمیت تر اینکه اجازه می دهیم واکسنی وارد کشور شود که حداقل تایید سازمان جهانی بهداشت را داشته باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.