رفتن به وضعیت آخر
سیاستگذاران دائما از بیماری و روند و رفتار او پس افتادگی داشتند و هیچگاه همچون یک طبیب مجرب بر او مسلط نشدند و زمین و زمان را مقصر کردند تا خود را تبرئه کنند. 

حاکمان فرصت‌های بسیار را سوزاندند و ما را و کشور را به مهلکه‌ای سخت که می‌تواند حیات انسانی را در کشور تهدید کند، فکندند و همه این اتفاقات از نگاه غیر‌علمی و یا گاهی ضد‌علمی منشاء می‌گرفت. 


تب و تاب بسیار برای دور زدن و نادیده انگاری علم و توانایی‌هایش برای کنترل بیماری بیش از یک مقاومت ساده بود و به نوعی عناد ساختاری در نحوه تفکر و منش نزدیک بود به نحوی که در مواقعی طعنه به لجاجت می‌زد.

سیاستگذاران لحظه به لحظه مجبور شدند از مواضع حیثیتی که ساخته بودند عقب بنشینند؛ به ترتیبی که حال مجبورند به وضعیت آخر بروند. 


اما نصیحت ما به آنان

حال که به هر ترتیب و با گذر از آزمونی مرگ‌آور و دردناک و هزینه‌ساز به این تغییر مهم رسیده‌اید، دست از ادامه لجاجت و پا‌فشاری برای برگشتن هر چه سریعتر  به وضعیت قبلی بردارید.

مردمان ایرانی خطای شما را فراموش نخواهند کرد ولی آن را فعلا نادیده خواهند انگاشت و البته چاره‌ای هم جز آن ندارند.

سعی نکنید برای اثبات لجوجانه سخن خود هر چه سریع‌تر تعطیلی را پایان دهید وگرنه سناریوی اوج‌گیری پس از فروردین مجددا تکرار خواهد شد و این بار دیگر هیچ راه نجاتی نخواهد بود حتی تعطیلی همگانی .


گروه پزشکان و قانون اعلام می‌کند که فرجه زمانی‌ دو هفته‌ای که برای تعطیلی همگانی در نظر گرفته شده است، دارای هیچ پایه علمی و عقلی نیست و تنها دستاویزی برای برقرار کردن دوباره شرایط گسترش ویروس است و هر نوع تصمیمی برای پایان تعطیلی همگانی فقط باید در شرایط کاملا کنترل شده اخذ و اجرا گردد.

ضمنا همانگونه که قبلا گروه پزشکان و قانون اعلام نموده است، لیست مشاغل گروه اول نیز نیاز به اصلاح جدی دارد تا میزان تردد، تجمع و تماس‌ها به حداقل ممکن برسد و فقط در سطح رفع نیازهای پایه واقعی باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.