۸ شرکت دانش بنیان داخلی در زمینه تولید واکسن کرونا فعالیت می‌کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین وطن پور با اشاره به حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه تولید واکسن کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت حمایت ویژه ای از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه ساخت واکسن کرونا دارد.

مدیرکل دفتر فناوری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر دو شرکت دانش بنیان مراحل کارآزمایی بالینی واکسن کرونا را با موفیقت انجام داده اند و در مرحله اخذ مجوز جهت انجام مطالعات انسانی واکسن هستند که این کار پس از انجام ارزیابی های لازم در خصوص تولید واکسن انجام می شود. در صورت داشتن شرایط لازم سازمان غذا و دارو مجوز شروع مطالعات انسانی واکسن کرونا را صادر خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر شرکت های مختلف در دنیا به موفقیت های خوبی در زمینه تولید واکسن کرونا رسیده اند، اما هنوز واکسن هیچ شرکتی تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را اخذ نکرده است، تولید واکسن یک موضوع حاکمبتی است، به دلیل آنکه سرنوشت بیماری کرونا مشخص نیست هنوز دستورالعمل قطعی واکسیناسیون در دنیا تدوین نشده و سازمان جهانی بهداشت به جمع بندی نهایی و قطعی در این خصوص نرسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وطن پور در پایان گفت: خوشبختانه کشورمان از لحاظ دانش  تولید  واکسن کرونا هیچگونه مشکلی ندارد و جوانان نخبه و دانشمند ایران از علم و دانش بالایی در زمینه ساخت واکسن کرونا برخوردار هستند و امروزه زیر ساخت های لازم در خصوص تولید واکسن در کشور فراهم شده است، در حال حاضر هشت شرکت دانش بنیان داخلی در زمینه تولید واکسن کرونا مطالعاتی را انجام داده اند و دو شرکت کار آزمایی بالینی را با موفقیت گذرانده و منتظر اخذ مجوز جهت انجام مطالعات انسانی از سازمان غذا و دارو هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.