۴۳۱ فوتی جدید کرونا در کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۹۳۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۵۵ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۴۱ هزار و ۳۰۸ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۴ هزار و ۳۲۷ نفر رسید، خوشبختانه تا کنون ۵۹۶ هزار و ۱۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، ۵۷۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، تا کنون پنج میلیون و ۷۴۷ هزار و ۳۲۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند، استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

به گزارش ایسنا لاری در پایان گفت: محدودیت‌های کرونایی از امروز " اول آذر" در سراسر کشور اجرا می‌شود. در شرایطی که کرونا هیچ داروی اختصاصی و واکسن تایید شده‌ای در جهان ندارد، راهی به جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات برای کاهش احتمال ابتلا به ویروس کرونا وجود ندارد، بخشی از دلایل ابتلا به ویروس به دلیل حضور در جمع‌های خانوادگی است. حضور در جمع‌های خانوادگی و در فضای بسته احتمال ابتلا به کووید۱۹ را افزایش می‌دهد، از همه مردم عزیز کشورمان می‌خواهیم با توجه به سرد شدن هوا از حضور در هر مراسمی که در فضای بسته برگزار می‌شود، خودداری کنند، امیدواریم با اعمال محدودیت‌های کرونایی و نظارت جدی بر اجرای آنها و همکاری مردم بتوانیم بار بیماران بستری در بیمارستان‌ها را کاهش دهیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.