ما به امکانات و بودجه‌های تحقیقاتی نیاز داریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، فرید نجفی گفت: کووید ۱۹ از حالت یک بیماری در کشور خارج شده است و به شکل یک همه گیری در آمده است، تمام کشور‌های دنیا اولویت خود را روی کرونا تجمیع کرده اند اما این به آن معنا نیست که ما حوزه‌های دیگر را فراموش کنیم. به هرحال در کشور ما هم بیماری‌های غیر واگیر جزو دسته بیماری‌هایی هستند که بار و هزینه بسیاری را به نظام بهداشتی کشور وارد می‌کنند. 

سرپرست معاونت پژوهش، تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ادامه داد: در زمینه کووید ۱۹ اورژانس یک الزام است که در کشور ما به تنهایی بار بزرگی را به کشور تحمیل کرده است. در تلاشیم که در این زمینه با همکاری معاون های  دیگر وزارتخانه از جمله معاونت درمان، معاونت بهداشت در وهله اول به عنوان نظام تحقیقات در نظام سلامت به عنوان HSA از توانمندی‌ها و از داده‌هایی که در این نظام تولید شده، تحقیقات بسیار کاربردی را راه اندازی کنیم.

وی افزود: شبکه‌های تحقیقاتی بسیار خوبی در کشور طی سالیان گذشته راه اندازی شده که محققان جوان و با تجربه بسیار خوبی در این شبکه‌های تحقیقاتی مشغول به کار هستند، واقعیت این است که تحقیقات در کشور دیگر بدون شبکه سازی امکان ندارد، زمان آن که یک نفر در یک گوشه بنشیند و بخواهد یک کار تحقیقاتی بزرگ انجام دهد گذشته است، ما به امکانات و بودجه‌های تحقیقاتی نیاز داریم که متاسفانه بسیار کم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان نجفی در پایان درباره سهم ایران در تولید علم جهانی در حوزه کووید ۱۹ گفت: با توجه به سهمی که برای پژوهش از بودجه کشور اختصاص داده شده  ایران یکی از کشور‌هایی بوده که در تحقیقات زمینه کرونا و مخصوصا در حوزه واکسن بسیار خوب عمل کرده است، معتقدم که کشور ما در بحث تحقیقات کووید ۱۹ و مشارکت در کارآزمایی‌هایی که در سطح دنیا اتفاق افتاده، بسیار خوب و موفق عمل کرده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.