ارتباط مستقیم سطح سواد سلامت با میزان ابتلا و مرگ و میرهای کرونایی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، آیین تفاهم نامه همکاری ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور علیرضا زالی و حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی به امضا رسید.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران در این مراسم دسترسی و استفاده بهینه از نقاط اشتراک ستاد فرماندهی مقابله با کرونا و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای مقابله با کرونا را یکی از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه دانست و گفت: با امضای این تفاهم نامه زمینه‌های همکاری بیش از پیش بصورت سیتماتیک اجرا خواهد شد، پایداری، مزمن شدن بیماری و شیوع گسترده پاندمی کرونا نیازمند مداخلات جدی‌تر است و حضور پررنگ‌تر نیروهای بسیجی و مردم برای مبارزه با ویروس کرونا ضروری است، امروز بیش از هر روز دیگری به همدلی و مشارکت بسیج مردمی نیاز داریم.

وی با اشاره به پتانسیل‌های منحصر بفرد شهرداری تهران در سراسر کشور، این امکان را فرصت مناسبی برای ارتقا مدیریت شهری در تهران عنوان کرد و همچنین و افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن ایجاد فضای پرنشاط و با طراوت، امکان بروز متنوع سلایق فرهنگی و هنری را در تهران فراهم کرده است، فعالان هنری و فرهنگی برون دادهای خود را در این سازمان جستجو می‌کنند.

زالی از افزایش میزان مشارکت‌های مردمی و اعتماد شهروندان به این سازمان خبر داد و گفت: استمرار آموزش همگانی و آگاهی بخشی به شهروندان تهرانی سرلوحه اهداف امضای این تفاهم نامه است، یکی دیگر از اهداف امضای این تفاهم نامه ارائه محتوا و بسته‌های علمی مبتنی بر آگاهی رسانی در مبارزه با کرونا به عموم جامعه است و اثربخشی، بازتوزیع مطلوب و نقش آفرینی اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای کنترل و ریشه کنی حلقه کرونا ضروری است، عموم جامعه با توجه به رفتارهای چندوجهی و مزمن شدن کرونا نیازمند دریافت اطلاعات اصیل و علمی هستند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران با اشاره به اهمیت ایجاد فضای پرنشاط و امید آفرین در کلان شهر تهران تاکید کرد: تحقیقات بیانگر این موضوع است که بین روحیه فردی و سیستم دفاعی در تقابل با کرونا ارتباط مسقیم وجود دارد و درمان افراد نا امید به مراتب مشکلتر است، ایجاد فضاهای نشاط آور اجتماعی در کالبد شهری کارهنرمندانه ای است که با ظرافت و تعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: در روزهای تلخ کرونایی مردم کلان شهر پایتخت با وجود شلوغی و استرس‌هایی که همیشه تهران به همراه داشته بیش از گذشته به روحیه مودت و تعامل نیاز دارند، باید تلاش کنیم تا کسب و کارهای فاقد شناسنامه و موقت که در پی تعطیلی‌ها و مشکلات ناشی از اپیدمی روزهای سخت و تکان دهنده‌ای را تجربه می‌کنند، رونق بگیرند، ترویج و توسعه فعالیتهای جهادی، ارتقا فرهنگ همگرایی بیشتر بین مردم  و استفاده از هنرهای تجسمی با هدف پاسداشت از مدافعان سلامت از جمله مفاد تفاهم نامه همکاری ستادفرماندهی مدیریت کرونا و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که می‌توان‌ به آن اشاره کرد.

زالی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های دورکاری کارکنان و تقویت زیرساخت‌های دولت الکترونیک با هدف کاهش اپیدمی کرونا، خواستار مستند نگاری فعالیت‌های مدافعان سلامت شد و اضافه کرد: انعقاد این تفاهم نامه این نوید را می‌دهد که با افزایش آموزش همگانی و کاهش بار بیماری کرونا شاهد شکسته شدن زنجیره کرونا باشیم.

رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در حاشیه آیین تفاهم نامه همکاری ستاد فرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از کاهش ترددهای درون شهری در پی اعمال محدودیت های دو هفته ای خبر داد و با اشاره به وضعیت تردد درون شهری در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: میزان کاهش تردد درون شهری بر اساس آمار پلیس راهوار بیش از ۵۹ درصد در ساعات روز و ۷۰ درصد در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح بوده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰ درصد تردد در اتوبان تهران - شمال تقلیل پیدا کرده است، همچنین در اتوبان تهران - قم و مواصلات جنوبی شهر تهران این عدد به ۷۰ درصد رسیده است، هرچه از آغاز اعمال محدودیت‌ها می‌گذرد، شرایط مطلوبتر می‌شود، با کمک و تلاش نیروی انتظامی نظارت‌های مناسب‌ و پیوسته بر محدودیتها اعمال می‌شود و به همین دلیل شرایط مطلوب‌تری را مشاهده می‌کنیم. در این راستا ۹۰ تیم علاوه بر ۱۵۰ تیم قبلی با محوریت نیروی انتطامی در تهران نسبت به این محدودیتها نظارت می‌کنند.

زالی ادامه داد: هر گونه تغییری در مرگ و میرها، بر اثر اعمال مداخلات مدنی و اجتماعی بین یک ماه تا ۴۰ روز،  در مورد بستری حدود ۳ هفته و در مورد مراجعات سرپایی بین ۱۰ تا ۱۴ روز زمان می‌برد، بررسی‌های اپیدمیولوژیک ما نشان می‌دهد مداخلات صورت گرفته در حوزه محله محوری، بیماریابی و تقلیل آثار منطقه‌ای این بیماری، زودتر از ۴۰ روز محقق نخواهد شد، بنابراین باید با صبوری و شکیبایی منتظر تغییر روند باشیم.

رییس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به برخی پیشنهادات به ستاد ملی کرونا، دولت و به خصوص مجلس که در فصل تدوین بودجه قرار دارند گفت: پیشنهاد شده تا به گونه‌ای تدبیر شود که از  مشاغلی که دچار خسران‌های مستقیم و غیر مستقیم شده‌اند، به صورت شفاف و به هنگام حمایت شود. 

وی با اشاره به گلایه‌های برخی مشاغل افزود: بسیاری از آنها شکایت دارند که بسته‌های حمایتی با تاخیر قابل توجهی در اختیار آنان قرار می‌گیرد. همچنین صاحبان زیان دیده بر اثر کرونا با بروکراسی‌های متعدد مواجه هستند، بسیاری از مشاغل باوجود همه سختی‌ها، نیروهای خود را تعدیل نکرده‌اند، این افراد که به خاطر انسان دوستی سبب بیکاری پرسنل خود نشده اند، باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند، موضوع اصلی نگرانی کسب و کارها، پرداخت اجاره‌بها و برگشت چک‌ها است: طی نامه‌ای از ستاد ملی کرونا درخواست کردیم که این دو هفته محدودیت‌ها،  مورد حقوقی ویژه برای مراودات تجاری کسب و کار تلقی شود تا برگشت چک، سوپیشینه را برای مشاغل به همراه نداشته باشد.

به گزارش ایسنا زالی در پایان با اشاره به مشکل برخی از بیمه شدگان تامین اجتماعی اظهار کرد: برخی از بیمه‌شدگان برای راستی آزمایی مثبت بودن تست کرونای خود مجبور به حضور در این ادارات هستند که  این کار در این شرایط می‌تواند خطر آفرین باشد. در این رابطه پیشنهاداتی به ستاد ملی ارایه شده که امیدواریم به تصویب برسد. اگر فردی بیمار شد یا تستش مثبت شد برای اینکه کارش را از دست ندهد یا دچار مشکلات سنواتی نشود، این درخواست به تصویب برسد، همچنین برخی از مجامع باید به صورت حضوری برگزار شوند که امیدواریم ستاد ملی کرونا پیشنهاد ما را در مورد تصویب قرار دهد که برگزاری غیر حضوری از وجاهت قانونی برخوردار باشد، زمان بسیاری از مجامع به سر رسیده است و براساس اساسنامه مجامع آنها باید حضوری باشد و نگرانی برای استمرار کار خودشان دارند که درخواست کردیم از حالت الکترونیکی استفاده کنند.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.