فناوری های نوین را برای رهگیری مبتلایان کرونا به خدمت بگیریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید سوری در یادداشتی گفت: ۹ ماه رویکرد درمانی و بالینی نتیجه ای جز آنچه امروز با آن مواجه هستیم، نداشته است. تجربه های موفق جهانی، مطالعات بومی کاربردی، مبانی تخصصی اپیدمیولوژی، علوم بهداشتی و پزشکی پیشگیری به ما می گوید چاره ای جز رویکرد پیشگیرانه نداریم.

امید است همه با همدلی و با تشویق مردم به همراهی در حسن اجرای طرح شهید سلیمانی به یک برد همگانی و ملی در شکست اپیدمی کرونا دست یابیم.

بی تفاوتی عده ای نسبت به طرح شهید سلیمانی برای کنترل اپیدمی کرونا، شائبه ای را ایجاد می کند که آنان به دلایل مختلفی حاضر به کنترل و مهار بیماری کرونا نیستند.

در برخی مراکز کشور هم نشانه ای از گرایش و حمایت به این طرح که مسئولان وزارت بهداشت و بسیاری مجامع علمی بر چارچوب علمی آن تاکید دارند، دیده نمی شود. 

آیا این بی تفاوتی به دلیل ناآگاهی از طرح است؟ آیا برای کنترل این اپیدمی بدیل مناسب تر، اثربخش تر و قابل اجماعتری روی میز دارند؟ آیا چون آنها در این طرح نقش اصلی را بازی نمی کنند ناراحت هستند و طرح پیشاپیش شکست خورده است؟ 

پاسخ هر چه باشد امید است با همدلی ملی برای کنترل این اژدهای ظاهرا غیرقابل کنترل، نقش آفرینی مثبت کنند. هیچ ادعایی مبنی بر بی نقص بودن این طرح وجود ندارد و قرار نیست تعداد مرگ ها به صفر برسد ولی می توان اپیدمی را کنترل کرد. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.