ضرورت آموزش خودمراقبتی به دانش آموزان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن حاجی میرزایی در دیدار با سعید نمکی ضمن قدردانی از تلاش ها، فداکاری و سختکوشی های مجموعه بزرگ وزارت بهداشت در مدیریت این وضعیت پیچیده و سخت کرونا گفت: آرزو می کنم هرچه زودتر بتوانیم شرایط کنونی را به سامان برسانیم و بر این ویروس عجیب غلبه کنیم، جامعه ما همچون دیگر جوامع اهدافی دارد، آموزش، رفاه و سلامت از شاخص های مهم توسعه انسانی هستند که بدون تردید آموزش نقطه آغاز است.
 
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بدون تردید جامعه همان گونه عمل می کند که یاد گرفته است. اصولا کارآمدی همه نهادهای ما به کارآمدی نظام یادگیری متصل است، هرچه نظام یادگیری بهتر، درست تر و سنجیده تر عمل کند امید است که کارایی نهادهای ما افزایش پیدا کند، اگر کاستی هایی در کشور داریم نتیجه نظام یادگیری است، بخشی از این کاستی ها در این است که ما چقدر توفیق پیدا کردیم ترکیب ارگانیک را بین مجموعه هایی که در حقیقت یک هدف مهم را تعقیب می کنند، حاصل کنیم.
 
وی افزود: ما در آموزش و پرورش افراد را در بهترین دوره زندگی آنها در اختیار داریم یعنی دوره ای که در اختیار ما هستند از نظر مجموعه یافته های علمی موثرترین و پایدارترین دوره یادگیری است، ارتباط ما با دانش آموزان، ارتباطی منظم، همه روزه، طولانی و چهره به چهره است که قابلیت ارزیابی دارد. همه اینها نشان می دهند که باید در سطح آموزش اتفاقی بیفتد که افراد را برای حضور فعال، موثر و بی دغدغه در جامعه آماده کنیم، بدون شک یکی از مهم ترین عرصه هایی که افراد باید برای آن آماده شوند حوزه سلامت و بهداشت است. باید یاد بگیرند چگونه از خود و دیگران مراقبت کنند.
 
حاجی میرزایی گفت: در دوره شیوع کرونا اعتقاد داشتم که در کنار مراقبت و تقوای پرهیز افراد باید مراقبت از خود را یاد بگیرند.در همکاری ارگانیک دو دستگاه مهم است که ما از این حیث افراد را تجهیز کنیم؛ یعنی کسی که دیپلم می گیرد از نظر سلامت و مجموعه آموزه های بهداشتی هویتی داشته باشد، در سند تحول بنیادین یکی از ساحت هایی که برای آموزش و پرورش پیش بینی شده است همین ساحت زیستی و قدمی است که تاکید دارند متوازن باشد، یعنی اگر وجهی بر وجهی دیگر غلبه کند ممکن است مشکلی ایجاد کند. همان قدر که آموزش اصول اعتقادی اخلاق، اقتصاد، سیاست و اجتماع برای ما اهمیت دارد سلامت افراد هم برای ما اهمیت دارد.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: نکته کلیدی این است که جامعه هدف ما کسانی هستند که اگر رفتاری را یاد بگیرند می توانند بر پیرامون خود هم تاثیر بگذارند. باید بتوانیم شکلی از همکاری را تعریف کنیم که از همان پایه اول ابتدایی؛ یعنی در هر دوره تحصیلی هدف گذاری روشنی در این زمینه وجود داشته باشد، برای دوره های تحصیلی اهدافی را ترسیم کرده ایم، تغذیه موضوع مهمی است که باید در دستور کار قرار دهیم. کارهای مشترک متعدد زیادی را همچون بهداشت دندان و دهان مبارزه با چاقی بر اساس استاندارهایی که شما تعریف کردید، با هم انجام دادیم که می تواند توسعه پیدا کند.
 
به گزارش وب‌دا وی در پایان اضافه کرد: در زمان شیوع کرونا آموزش های متعددی را برای معلمان، دانش آموزان و مدیران داشته ایم. ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور وجود دارد و یک میلیون معلم و مدیر نیز تحت این انضباط قرار می گیرند، در آستانه تولید بسته های یادگیری هستیم. براساس سند تحول باید محتوای یادگیری ما از کتاب محور به سمت بسته های یادگیری و از دانش محوری به سمت تربیت در ۶ ساحت انتقال پیدا کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.