عرضه زخم‌پوش‌ها و پوست‌های جایگزین زخم‌های مزمن پس از تایید بالینی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمیدرضا طیبی امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین کنگره ملی و پنجمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت که به صورت آنلاین برگزار شد گفت: انسان سالم توسعه‌یافته، زیرساخت اصلی پیشرفت هر کشور است. انسان سالم، انسانی است که از سلامت جسمی و روحی مناسب برخوردار باشد و انسان توسعه‌یافته، انسانی است که به لحاظ فرهنگی، علمی، فناورانه، سیاسی و اجتماعی براساس شاخص‌هایی که برای هر حوزه تعریف می‌شود، واجد آن صفات باشد.

وی افزود: اگر قانون را هرجا به نفع خودم نباشد، رعایت نکنم و جایی که به نفعم باشد، رعایت کنم، حتماً توسعه‌یافته اجتماعی و فرهنگی نیستم؛ اگر مصالح و منافع شخصی خود یا جناح سیاسی‌ام را به مصالح ملی کشور ترجیح بدهم، حتماً توسعه‌یافته سیاسی و فرهنگی نیستم. اگر خودباور نیستم و نمی‌توانم براساس دانش و توانایی خودم، اقتصاد کشور را اداره کنم و اقتصاد کشور متکی بر علوم و فن خودم نباشد، حتماً انسان خودباور و توسعه‌یافته علمی و فناورانه نیستم.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه توسعه فرهنگی و علمی و فناورانه، نقش اساسی هم در سلامت انسان و هم پیشرفت کشور ایفا می‌کند، جهاد دانشگاهی از ابتدای تأسیس در سال ۱۳۵۹، توسعه فرهنگی، علمی و فناورانه را به عنوان زمینه اصلی فعالیت خود در پیش گرفت و موفق به انجام الگوسازی و کارهای بزرگ در حوزه پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و اجتماعی شده‌ است، توسعه علمی و فناورانه در حوزه پزشکی از زمینه‌های مهم فعالیت جهاد دانشگاهی بوده است و نقش غیرقابل انکاری در توسعه خدمات تولیدمثل و درمان ناباروری، سرطان و به‌ویژه سرطان پستان، طب بازساختی، ترمیمی و زخم‌های مزمن در سطح ملی و بین‌المللی داشته است.

طیبی تأکید کرد: به علت انجام فعالیت‌های موفق فناورانه در حوزه‌های فنی و مهندسی، جهاد دانشگاهی موفق به انجام فعالیت‌های بین‌رشته‌ای مهمی در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه کمک به ارتقای خدمات پزشکی در درمان بیماران شده است. بطورمثال، در حوزه زخم‌های مزمن یکی از نیازهای جامعه، محصولات نوین در درمان زخم‌های مزمن شامل زخم‌پوش‌ها و پوست‌های جایگزین است.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های ظالمانه، شاهد آن بودیم که بسیاری از بیماران به دلیل کمبود برخی از این محصولات دچار مشکل شدند. به همین دلیل، جهاد دانشگاهی در قالب طرح‌های فناورانه، با محوریت پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت و با همکاری سایر بخش‌های فنی و مهندسی، تولید این محصولات را از سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده که مراحل تولید آزمایشگاهی و آزمایش بالینی آن به پایان رسیده و پس از سپری کردن مرحله تأیید بالینی و اخذ مجوزهای لازم، این محصولات در دسترس مبتلایان به زخم‌های مزمن قرار خواهد گرفت.

رئیس جهاد دانشگاهی در پایان خاطرنشان کرد: کرونا علی‌رغم همه آلامی که به بشر وارد کرده است، استفاده از فضای مجازی را به یک اجبار و فرصت تبدیل کرد. برای جامعه علمی که انتقال تجارب علمی و فناورانه را یک ضرورت برای بیان توانمندی‌های خود و استفاده از تجارب موفق دیگران می‌داند و در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه، این فرصت را برای حضور و استفاده از دانشمندان بین‌المللی گرفته است، فضای مجازی این فرصت را فراهم کرده و در عین حال، زمینه بهره‌مندی متخصصان بیشتری از مزایای این کنفرانس‌ها را امکان‌پذیر ساخته است.

به گزارش ایسنا هفتمین کنگره ملی و پنجمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت توسط پژوهشکده زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از امروز، ۱۲ آذر ماه آغاز به کار کرده و تا ۱۴ آذر به صورت مجازی ادامه دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.