خیزش تعرفه از درون
گروه پزشکان و قانون اعتقاد دارد که دل سپردن به این اعداد و ارقام و هرگونه چانه‌زنی بر سر تغییرات اندکی که قرار است در آنها رخ دهد یا ندهد ارزشی اندک برای صرف وقت و انرژی صنف دارد زیرا آزموده را آزمودن خطاست.

تحرکات مختلف صنفی در پاییز و پس از نا‌امیدی از رفتار عاقلانه و منطقی کارگزاران آغاز شده است و همگی بر پایه راهبرد عدم تمکین پیش می‌رود که می‌تواند به هر میزان باشد و هدف آن نشان دادن بی‌اعتباری و بی ارزشی تعرفه دولتی است.

تعیین تعرفه جامعه پزشکی چنان تنیده با مناسبات‌ اتاق‌های تاریک شده است که حتی توافقات کار‌گروه ریاست جمهوری که براساس‌ محاسبات سه دانشکده اقتصاد معتبر به دست آمده بود نیز راه به جایی نبرد و اعلام رسمی نشد.

گروه پزشکان و قانون اعلام می‌کند که تعرفه سال آینده و ‌سال‌های پس از آن دیگر از میان آحاد صنف برخواهد خواست و منتظر گربه رقصانی‌های حکومتیان و خریداران خدمت‌ نخواهد ماند زیرا آنان عزمی برای نجات محل امرار معاش شاغلان این حرفه ندارند.

نهال کوچکی که امسال کاشته شده است به تدریج بزرگ‌تر خواهد شد و آرام آرام به تنه‌ای  استوار بدل خواهد شد جامعه پزشکی مستقل از خریداران خدمت روش‌های تعیین تعرفه خود را در سطوح مختلف مانند خط بقاء‌، خط بهرمندی و حتی خط تامین اندوخته را به آرامی خواهد آموخت و عملی خواهد کرد. 

صنف‌ به تدریج فرا خواهد گرفت که به ضربه زنندگان ضربه بزند‌، با مدارا‌کنندگان مدارا کند و با گفت‌وگوگر صادق گفت‌وگو کند و گام‌های کوچک شدنی را بر گام‌های بزرگ نشدنی ترجیح دهد.

سال دیگر و پس از آن تعرفه از میان ما برخواهد خواست زیرا استمرار حیات حرفه‌ای ما حق بشری ماست و از حیز انتفاع انداختن ما حق هیچ کس نیست ما فریاد نمی‌زنیم اما رسایی صدایمان گوش‌های ناشنونده را عاقبت شنوا خواهد کرد.

چنین باد

پایان پیام/

8 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.