نمودار موارد ابتلا و بستری کرونا در گیلان رو به صعود است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیما سادات لاری که برای بررسی شرایط کرونا به استان گیلان و شهر رشت سفر کرده است گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا در استان گیلان، دارای روند صعودی است و این روند افزایشی به شکل نگران‌کننده‌ای در حال امتداد است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید-۱۹ به شکل محله و خانواده محور با عنوان طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، در استان گیلان در حال اجرا است و در حال حاضر کمیته‌های عملیاتی طرح مذکور در قالب تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در مناطق مختلف استان تشکیل و در چارچوب وظایف تعریف شده، مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در حال حاضر حدود شش هزار و ۸۰۰ نیروی بسیجی در قالب ۲۸۸۰ تیم با هماهنگی مراکز بهداشتی شهرستان‌ها، سازمان جمعیت هلال احمر، نیروی مقاومت بسیج و سایر سازمان‌های مردم نهاد، در زمینه غربالگری بیماران در حال ارائه خدمت هستند. از زمان شروع اجرای طرح در استان گیلان حدود ۲۲۶ هزار خانوار دیده شده با جمعیت بالغ بر ۶۸۰ هزار و ۹۹۱ نفر غربالگری شده‌اند. همچنین در این بازه زمانی ۵۳۶ نفر تست رپید از افراد دارای علائم بیماری اخذ شده است که نتیجه تست ۹۸ نفر از آنها مثبت بوده است.

لاری گفت: ۵۸۶ نفر نیازمند قرنطینه خانگی و ۹۸ نفر نیازمند ایزولاسیون بوده‌اند، گفت: همچنین ۲۰۵ نفر موارد مشکوک سالمند و ۱۶۵ نفر مشکوک دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند. همچنین دو نفر نیازمند ارجاع به بیمارستان بوده است. با هماهنگی‌های انجام شده، نقاهتگاه‌هایی در نقاط مختلف استان به منظور پذیرش بیماران نیازمند به قرنطینه غیرخانگی تعیین شده است.

به گزارش ایسنا سخنگوی وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: از جمله اقدامات ارزشمند خیرین استان گیلان در راستای اجرای این طرح می‌توان به خرید اقلام و ملزومات مورد نیاز نقاهتگاه‌ها، خرید تب سنج، ماسک و تحویل بسته های حمایتی اشاره کرد. امیدواریم با همکاری خوب مردم در اجرای این طرح، گامی موثر در جهت توقف روند رو به رشد بیماری در استان گیلان برداشته شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.