لزوم همکاری سازمان جهانی بهداشت در زمینه آموزش همگانی و نظام پرداخت با بیمه سلامت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد مهدی ناصحی در نشست با کریستوفر هاملمان در ایران گفت: نقش سازمان جهانی بهداشت در هدایت سیستم بهداشت و سلامت کشورها بسیار قابل توجه است به همین دلیل ما نیز علاقه‌مند به همکاری در جهت ارتقای سلامت به خصوص در حوزه بیمه ‌های پایه و مکمل با این سازمان هستیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: تاکنون همکاری‌های خوبی میان سازمان بیمه سلامت و دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت صورت گرفته است که امیدواریم این همکاری‌‌ها روز به روز بیشتر شود تا تبادل اطلاعات در سطح بالاتری را در این دوره داشته باشیم، همکاری سازمان بیمه سلامت با سازمان جهانی بهداشت در زمینه تالیف کتاب و ترجمه و برگزاری دوره آموزشی در سال‌های گذشته قابل توجه بوده و انتظار داریم که این همکاری‌ها روز به روز بیشتر شود.

وی افزود: بیمه سلامت بزرگترین بیمه اجتماعی کشور است که بیمه درمان حدود 42 میلیون نفر را در 5 صندوق بیمه‌ای از جمله صندوق بیمه همگانی، صندوق بیمه روستایی، صندوق سایر اقشار، صندوق کارکنان دولت و صندوق ایرانیان را بر عهده دارد که از نظر جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی در حال خدمت دهی به اقشار مختلف جامعه است، پوشش همگانی بیمه پایه در سطح کشور از جمله برنامه‌های مهم این سازمان است تقویت بیمه پایه سلامت یکی از اهداف سازمان است که قصد داریم در این دوره انجام دهیم. همچنین در نظام پرداخت نیز برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است تا از فیفور سرویس به سمت اقدامات قابل قبول‌تری که از نظر هزینه و فایده موثر هستند، حرکت کنیم.

ناصحی گفت: آموزش بیمه‌شدگان و ارائه‌دهندگان خدمت از دیگر برنامه‌های این سازمان است به نحوی که خدمات پیشگیری به عنوان اولویت در بسته‌ خدمتی در حوزه مختلف مورد توجه است، توسعه برنامه  نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک با توجه به پوشش 90 درصدی به خصوص در بخش های دولتی، پوشش بیمه‌ای برای خدمات پرستاری در منزل،؛ پزشکی از راه دور و خدمات توانبخشی  به ویژه در دوران کرونا از دیگر برنامه‌های مورد توجه و در دست اقدام سازمان بیمه سلامت است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران از نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران درخواست کرد که در موضوعات مختلف به خصوص آموزش همگانی و نظام پرداخت با بیمه سلامت همکاری داشته باشند و افزود: حضور همکاران سازمانی و آشنایی و تبادل نظر با سایر کشورهایی که بیمه مترقی دارند، با همکاری این سازمان محقق می‌شود. بازدید میدانی و مشاهده بیمه‌های پیشرفته در دنیا و مقایسه آن برای پیشبرد اهداف سازمان به منظور تعیین راهبردهای کاربردی بسیار موثر خواهد بود تا در آنیده بتوانیم به عنوان همکاری‌های مشترک با سازمان جهانی بهداشت در موضوع بیمه سلامت به عنوان یکی از رکن‌های منطقه‌ای در این زمینه باشیم.
 
در ادامه کریستف آندریاس هاملمان نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: باید بتوانیم با استفاده از تجارب کشورهای موفق، سیستم‌های کنونی بیمه را ارتقاء و آن را کارآمدتر کنیم و از منظر بیمه های اجتماعی نیز مسائل مختلف را بررسی کنیم تا در نهایت به سمت سیستمی با بازدهی بیشتر دست یابیم، بیمه سلامت ایران یکی از شرکای مهم حوزه سلامت محسوب می‌شود، بازنگری دربسته‌های خدمات بیمه‌ای از جمله همکاری سازمان جهانی بهداشت در دو سال اخیر با نظام سلامت بوده است و از این پس همانند گذشته از هرگونه پیشنهاد و همکاری در زمینه تجارب بیمه‌ای به خصوص در دوره شیوع بیماری کرونا استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ما در سازمان جهانی بهداشت این آمادگی را داریم که شرایط ارتباط را برای همکاری با سایر کشورها برای سازمان بیمه سلامت فراهم کنیم و فرصت های لازم را دراختیار این سازمان بیمه‌گر قرار دهیم، این تمایل به ویژه از سوی سازمان جهانی بهداشت وجود دارد که با تبادل تجربیاتی که در نظام سلامت و بیمه ایران وجود دارد، شرایط یادگیری را تسهیل کرده تا سایر کشورها نیز از آن بهره‌مند شوند. به عنوان مثال یکی از این موارد سیستم‌ تامین منابع مالی است که این اقدام از طریق بیمه‌های اجتماعی و اختصاص منابع کلان از سوی دولت صورت می گیرد. همچنین ما می توانیم از اطلاعات و داده ها به خصوص در دوران همه گیری کویید 19  بهره‌مند شویم و تغییرات ارائه خدمات درمانی و بهداشتی را در این شرایط مورد بررسی قرار داده و از آن برای بهبود شرایط استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی سامان بیمه سلامت هملمان در پایان اضافه کرد: ایران با داشتن سازمان بیمه‌گر بزرگی همچون سازمان بیمه سلامت می تواند به صورت تشریحی و توصیفی تجارب خود در زمینه کرونا و نحوه مقابله با این مساله را به اشتراک بگذارد، ما در این سازمان از نظر فنی می‌توانیم با همکاری سازمان پیگیری‌های لازم را برای انجام اقدامات لازم انجام دهیم به نحوی که آغاز این همکاری گسترده می‌تواند مشخص کردن اولویت‌ها باشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.