وزارت بهداشت موظف به تامین واکسن چه از راه واردات و چه از راه تولید داخل است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدعلی محسنی بندپی درباره تامین واکسن کرونا در کشور گفت: برای تقویت تولید ملی باید تمرکز را بر روی تولید واکسن کرونا در داخل کشور گذاشت. منتها در حال حاضر تولید این واکسن مراحل تست آزمایشگاهی و حیوانی را پشت سر گذاشته و اکنون باید بر روی نمونه های انسانی آزمایش شود تا به تایید نهایی دست پیدا کند. بعد از این مرحله در دسترس عموم قرار می گیرد. پس قبل از آن باید دارو و واکسن برای استفاده عمومی فراهم شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: پیش از این نیز وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت گزارشی را به نمایندگان ارائه کرد مبنی بر این‌که اقداماتی برای دسترسی به واکسن کرونا خارجی صورت گرفته است. پس مردم از این نظر نگران نباشند، کمیسیون بهداشت هم پیگیر واردات واکسن خارجی است منتهی اولویت بر تقویت روند ساخت واکسن در داخل کشور بوده و بعد از آن به فکر واردات هستیم.

وی تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند که وزارت بهداشت پیگیر تامین و دسترسی واکسن کرونا است، ضمن آنکه تقویت تولید داخل و واکسن سازی در کشور نیز به عنوان یک اولویت پیگیری می شود. وزارت بهداشت موظف به تامین واکسن چه از راه واردات و چه از راه تولید داخل است تا به اندازه کافی واکسن در دسترس عموم قرار گیرد.

محسنی بندپی با این ادعا که تا پایان سال جاری واکسن کرونا در دسترس مردم قرار می گیرد گفت: ما در هفته آینده این موضوع را در کمیسیون بهداشت بررسی می کنیم مبنی بر اینکه آخرین نتایج تولید واکسن کرونا در داخل کشور چه بوده و اینکه چه اقداماتی برای واردات صورت گرفته است،

به گزارش ایسنا عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اضافه کرد: استفاده از واکسن کرونا راهکار اصلی مقابله با این بیماری نیست. چون فعلا تنها ۲۰ درصد مردم شامل گروه های در خطر، کادر بهداشت و افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای را پوشش می دهد. راه مبارزه با کرونا قطع زنجیره انتقال آن هم از راه رعایت بهداشت فردی، حفظ پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.