افزایش کارآمدی نسخه‌الکترونیک نیازمند یکپارچه سازی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شادرخ سیروس در نشست نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: برای اینکه به پوشش همگانی بیمه سلامت دست یابیم بسته خدمات بیمه پایه از مهمترین مسائلی است که باید در اولویت باشد. این بسته از دو منظر می تواند مورد بررسی قرار گیرد. اول اینکه بسته هر بیماری به طور جداگانه بررسی شود و یا اینکه براساس مداخلات صورت گرفته و داروهای تجویز شده تعیین شود.

کارشناس فنی سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: پیشنهاد ما این است که این اقدام با روش هایی که سایر کشورها از جمله تایلند انتخاب کرده اند، انجام شود به نحوی که در حال حاضر شورای عالی بیمه با همکاری سازمان جهانی بهداشت تهیه بسته برای 6 گروه از بیماری‌های پرهزینه را در دستور کار قرار داده است.  

به گزارش روابط عمومی سامان بیمه سلامت وی در پایان نرم افزار نسخه 11 طبقه بندی بین المللی بیماری‌ها را از دیگر اقدامات سازمان جهانی بهداشت عنوان کرد و افزود: این برنامه در حال حاضر در 15 کشور از جمله ایران به صورت پایلوت با همکاری دفتر مدیریت بیمارستانی معاونت درمان وزارت بهداشت آغاز شده است تا پس از رفع مشکلات و هماهنگی‌های لازم در کل کشور پیاده شود، قرار است این نرم‌افزار در سیستم شبکه بیمارستان‌های منتخب 3 دانشگاه تهران قرار گیرد که نه تنها در بیمارستان‌ها بلکه در سیستم خدمات اولیه نیز کاربرد دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.