امیدواریم تا دی یا بهمن واکسن کرونا را برای گروه‌های هدف تهیه کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: در جلسه روز گذشته ستاد ملی کرونا، حسن روحانی رییس جمهوری دستور دادند تا هر چه زودتر واکسن کرونا تهیه شود و با پیگیری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا، امیدواریم که بتوانیم واکسن را تا دی یا بهمن ماه امسال با اولویت گروه‌های هدف مثل افراد بالای ۶۵ سال یا دارای بیماری زمینه‌ای جهت تزریق تهیه کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: همکاری دستگاه‌ها در قالب طرح هوشمند بسیار خوب و هماهنگ بوده، هدف کاملا مشخص، و مسیر کار و طرح کاملا روشن بود به ویژه مردم  در این مدت همکاری‌های بسیاری خوبی داشتند و به همین دلیل براساس گزارشی که امروز  ارائه شد از ۱۶۴ شهری که قرمز بودند به ۳۴ شهر رسیده است که امیدواریم این ۳۴ شهر هم به مرور به نارنجی و به مرور به زرد تبدیل شود، دستگاه‌های مختلف عملکردهای متفاوتری را داشتند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اقدامات خود را توضیح دادند.

وی با اشاره به گزارش نیروی انتظامی از وضعیت ترددهای بین جاده ای و درون شهری افزود: نیروی انتظامی گزارش بسیاری خوبی هم از ترددهای بین جاده‌ای و هم ترددهای داخل شهر بعد از ساعت ۹ ارائه کرد. حدود ۵۰۰ هزار خودرو از ساعت ۹ تا ۴ صبح جریمه شدند. البته ما واقعا راضی به جریمه حتی یک مورد هم نیستیم اما وقتی که همه رعایت می‌کنند و عده‌ای رعایت نمی‌کنند ناگزیر به جریمه هستیم، تعداد اصنافی که پلمپ شده‌اند زیاد نبوده است ولی همین تعداد کم هم رضایت‌بخش نیست و امیدوار هستیم که همه مردم و همه فعالیت‌ها دقت کنند، مخابرات هم در حوزه کنترل‌ها و رصد و رهگیری مبتلایان و وزارت راه و شهرسازی در حوزه ریلی و هم زمینی اقدامات خوبی داشته‌اند.

رحمانی فضلی گفت: ما از این هفته اعلام کردیم که در همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی اعم از قوه مجریه و قضاییه و مقننه، ارائه خدمات با کارت ملی باشد و هر کس کارت ملی خود را همراه داشته باشد و بعد از کنترل اولیه، کارت به افراد خدمات داده می‌شود، بر اساس برنامه ریزی که شده بود، دستگاه‌های اداری ‌باید خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه کنند. در این زمینه وزارت راه و شهرسازی بهترین عملکرد را داشته است، در جلسه امروز مقرر شد سازمان امور اداری و استخدامی با وزارت ارتباطات و دستگاه‌ مربوطه جلسه‌ای برگزار کنند و تمام دستگاه‌ها گزارش عملکرد خود و زمان بندی طرح خود را به ما ارائه دهند.

وزیر کشور پشتیبانی نیروی انسانی، مالی و امکانات و تجهیزات وزارت بهداشت را از دیگر موضوعات  نشست امروز عنوان کرد و ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی گزارشی را ارائه دادند و کارگروهی تشکیل شد تا اینها را به دقت بررسی کنند، موضوع ماسک و اکسیژن‌سازها در این جلسه مجددا بررسی شد، گزارش‌ها نشان دهنده این است که ما در تولید انبوه ماسک و هم در بحث اکسیژن‌سازها وارد مرحله خوبی شده‌ایم که می‌توانیم ظرف مدت کوتاهی بحث اکسیژن و اکسیژن‌سازها را در بیمارستان‌ها کاملا حل‌شده بدانیم.

وی درباره ارائه کمک‌های حمایتی به افراد و خانواده‌ها و هم مشاغلی آسیب دیدند افزود: آن میزان از آسیب‌دیدگی که وجود دارد به وسیله دولت واقعا قابل جبران نیست و رقم‌ها بسیار زیاد است و مردم زحمت می‌کشند و ایثار و تلاش می‌کنند، دولت هم در حد امکان و منابعی که دارد بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بابت این موضوع هم در قالب بودجه عمومی و هم در قالب صندوق توسعه و کمک‌های دیگر تدارک دیده است که اینها را در قالب کمک‌های یک میلیون تومانی یا تسهیلاتی و کمک ۱۰۰ هزار تومانی به هر یک از افراد می‌دهد.

رحمانی‌فضلی گفت: گزارش وزارت کار و هم معاونت اقتصادی نشان می‌دهد که روند خوب است و باید تلاش کنیم که حجم این کمک‌ها را بالا ببریم. توفیقی که به صورت نسبی به دست آمده فقط نتیجه همکاری‌ها و کمک‌های مردم است و مردم همکاریها را ادامه بدهند تا ما زودتر از شر این بلا خلاص شویم.

به گارش ایرنا وزیر کشور در پایان اضافه کرد: روز گذشته در کارگروه اقتصادی دولت و همچنین کارگروه کمیته‌ها در حضور رییس جمهوری مقرر شد ۵ هزار اتوبوس، قطعات منفصله اتوبوس و واگن‌های مترو را تا آخر اسفند تامین کنیم، با تأمین ۵ هزار اتوبوس به صورت قطعات منفصله، اقدام بسیاری خوبی در بحث حمل و نقل شهری ایجاد خواهد شد تا بتواند به کاهش ترافیک جمعیت در داخل اتوبوس و مترو کمک کند، ظرف چند روز آینده ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر هم در تهران به ناوگان اتوبوسرانی به صورت موقت و با کمک نیروهای نظامی سپاه اضافه می‌کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.