سی‌تی اسکن احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا فاطمی در خصوص انجام تست، پی سی آر و سی تی اسکن برای تشخیص بیماری کرونا گفت: در روز‌های شیوع همه گیری بیماری کووید ۱۹ با توجه به کمبود آزمایش تست پی سی آر، برخی پزشکان و پرستاران برای تشخیص به موقع این بیماری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، آزمایش سی تی اسکن را بر روی افراد متقاضی انجام می‌دادند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره عوارض سی تی اسکن غیرضروری برای سلامت بدن گفت: زمان زیادی را در طول اشعه ایکس قرار می‌گیرید، تا سی تی اسکن اطلاعات بیشتری را جمع آوری کند. بنابراین در دوز‌های بسیار بالاتر ممکن است شما را در خطر بالقوه سرطان قرار دهد.

وی افزود: هر روش تصویربرداری باید در جایگاه صحیح خود استفاده شود، بهتر است افراد برای تشخیص کرونا ابتدا تست پی سی آر انجام دهند و از انجام آزمایش سی تی اسکن بدون تجویز پزشک خودداری کنند. افراد نباید در یک بازه زمانی و به صورت مکرر آزمایش‌های کرونا به خصوص سی تی اسکن را انجام دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان فاطمی در پایان گفت: با توجه به انجام آزمایش و تست پی سی آر هیچگونه نیازی به تست سی تی اسکن برای بیماریابی نیست، رادیوگرافی قفسه صدری و سی‌تی‌اسکن جایگاه ویژه‌ای در تشخیص بیماری کرونا دارند، اما قرار نیست بر مبنای احساس نیاز و ترسی که در افراد از کرونا ایجاد شده است برای همه بیماران از این روش‌های تشخیصی استفاده شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.