هدف مجلس و دولت رساندن سریع واکسن به مردم است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون سامه یح نجف آبادی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخلی واکسن کرونا گفت: واردات واکسن کرونا با مشکلات بسیار زیادی همراه است ضمن اینکه احتمال بروز حساسیت و عوارض جانبی در نمونه‌های خارجی به ویژه آمریکایی وجود داشته و به نوعی بی‌اعتمادی نسبت به تولیدات این کشور بسیار بالاتر از نمونه‌های چینی و روسی و هندی است.

وی افزود: بر اساس صحبت‌های مسئولان وزارت بهداشت 16 میلیون و 800 هزار دوز واکسن کرونا از "کواکس" پیش خرید شده است، علی رغم اینکه تعدادی واکسن توسط وزارت بهداشت پیش خرید شده اما طبق گفته رئیس بانک مرکزی و مسئولان مربوطه برای انتقال پول به شرکت های تولید کننده با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم. از طرفی تعداد واکسن تولید شده بسیار محدود بوده و تنها کفاف نیاز داخلی کشورهای تولید کننده را داده و مازاد آن به کشورهای پیش خرید کرده ارسال خواهد شد.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس‌: همچنین شرایط نگهداری واکسن‌های بسیار دشوار است به نحوی که برای نگهداری واکسن شرکت آمریکایی به دمای منفی 80 و برای واکسن اروپایی دمای منفی 20 درجه نیاز داشته و تامین آن به ویژه در شهرستان‌ها با مشکلات بسیاری همراه است، در صورتی که واکسن مورد نیاز در کشور چه از طریق واردات و چه از طریق تولید داخلی تامین شد، تزریق آن همانند بسیاری از کشورهای جهان باید با اولویت کادر درمانی در معرض خطر و افراد سالمند دارای بیماری زمینه‌ای باشد.

به گارش خبرگزاری خانه ملت سامه‌یح در پایان گفت: با توجه به نیازهای موجود برای واکسن کرونا بسیاری از شرکت های داخلی نسبت به ساخت آن اقدام کرده و خوشبختانه دو شرکت تولید کننده به موفقیت‌های بسیار خوبی در این زمینه رسیده و حتی یکی از آنها جواز تست انسانی را هم اخذ کرده است؛ با توجه به اهمیت خودکفایی در تولید واکسن کرونا، مجلس و دولت به دنبال پشتیبانی و تقویت شرکت‌های داخلی هستند چراکه سلامت آنها تضمین شده است. تا آنجایی که بنده اطلاع دارم مجلس با واردات دارو مخالفتی نداشته و هدف مجلس و دولت به اتفاق رساندن سریع واکسن به مردم هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.