پیگیری برای شناسایی زودتر بیماران کرونایی افزایش یافته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طرح شهید قاسم سلیمانی که از اول آذر ماه در کشور به اجرا درآمد سه حیطه مهم و اصلی دارد که شامل مراقبت، حمایت و نظارت است. شناشایی بموقع بیماران و افراد در تماس با انها، قرنطینه مناسب و حمایت معیشتی از جمله موضوعات این طرح است

بابک عشرتی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران روز شنبه در نشست مشترک تعدادی از شهرداران مناطق شهرداری تهران با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران که در سالن همایش رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد گفت: نمی‌شود گفت که تمام کاهش بستری به دلیل اجرای طرح بوده اما طرح شهید سلیمانی نقش خوبی در این روند داشته است.

وی یکی از اهداف طرح شهید سلیمانی را تشخیص زودرس مبتلایان و افراد در تماس با آنها اعلام کرد و افزود: تشخیص زودرس سبب می شود تا افراد کمتر دچار عارضه شوند و در نهایت مرگ و میر ما کاهش پیدا می کند، پیگیری برای شناسایی زودتر بیماران افزایش یافته است، دفعات پیگیری ما قبل از اجرای طرح، حدود ۲ هزار بیمار در روز بود که این رقم به حدود ۸ هزار پیگیری در روز رسیده است.

به گزارش ایرنا عشرتی در پایان گفت: ۱۵ مرکز منتخب خدمات سلامت یا مراکز ۱۶ ساعته اضافه کردیم این مراکز معاینه بیماران کرونایی را به صورت سرپایی انجام می دهند. این تعداد علاوه بر ۱۷ مرکزی بود که قبل از طرح شهید قاسم سلیمانی فعال بودند و درحال حاضر ۳۲ مرکز منتخب در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال هستند، ۴۳ تیم مراقبت در منزل را راه اندازی کردیم و اغلب این تیم ها در مراکز منتخب ما مستقر هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.