وضعیت کرونا در بابل و چگونگی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیما سادات لاری گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در شهرستان بابل پس از یک افزایش نسبی در هفته‌های گذشته در حال حاضر به یک ثبات نسبی رسیده است اما هنوز نزولی نشده است. 

وی افزود: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ به شکل محله و خانواده محور شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان بابل در حال اجرا است و کمیته‌های عملیانی در قالب تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در مناطق تشکیل شده‌اند. ۷۳۵ تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی در قالب نیروهای مقاومت بسیج و سازمان هلال‌احمر در کنار دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در حال ارائه خدمت هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: از زمان اجرای طرح در این شهرستان ۱۲ هزار ۵۰۰ نفر غربالگری شدند و انجام تست رپید از افراد دارای علائم بیماری آغاز شده است. از زمان اجرای طرح حدود ۳۱۰۰ بازدید نظارتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اماکن توسط تیم سلامت مرکز بهداشت، نیروهای بسیج و اعضای هلال احمر صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا لاری در پایان گفت: با اشاره اقدامات خیرین در این استان گفت: کمک‌های مالی جهت خرید بسته‌های حمایتی و توزیع ماسک به گروه‌های آسیب‌پذیر از اقدامات این عزیزان است، فراموش نکنیم که هم اکنون ۱۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز قرار دارند. امیدواریم با همکاری مردم در تمام نقاط کشور در اجرای طرح شهید سلیمانی که نمونه بارزی از جلب مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی است، گامی موثر در جهت کنترل بیماری برداریم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.