ویروس کرونا ریشه کن نمی‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی ضمن اشاره به روند رو به کاهش بیماری در کشور و نسبت دادن این موضوع به اجرای محدودیت‌های بیشتر گفت: کادر درمان پس از حدود ۱۰ ماه مبارزه با کرونا در خط اول بیماری خسته و فرسوده شدند و  اکنون پس از محدودیت‌های جدید و کاهش بار بیماری، بارقه‌هایی از امید و لبخند در میان کادر درمان شکل گرفته است که از مردم می‌خواهیم با کمک به ما، این لبخندها را تبدیل به اشک و یأس نکنند.

وی درباره سایر راه‌های بازدارنده از بروز تخلفات کرونایی ‌و تاثیر افزایش جریمه متخلفان کرونایی افزود: به عنوان فردی که در جامعه رفت و آمد دارد تصور می‌کنم جریمه باید برای مجرمین در نظر گرفته شود. اینکه همه مردم و حتی افرادی که شاید آگاهی کافی نداشته باشند را جریمه کنیم، منطقی نیست. بالا رفتن سطح آگاهی مردم و افزایش حساسیت رعایت نکات بهداشتی یک حق‌الناس است؛ اگر کسی ماسک نمی‌زند یا نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کند علاوه‌ بر آسیب به خودش به دیگران هم آسیب می‌زند که گناه بزرگی است.

عضو کمیته علمی ستاد کرونا درباره گروه سنی مبتلایان کرونا اظهار کرد: عمدتا میانگین سنی مبتلایان در میانسالان و افراد مسن است، البته این میانگین نسبت به تابستان روند کاهشی داشته است. هنوز هم بیماری کرونا در افراد دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر است. حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد موارد مرگ و میر کرونا درمیان کسانی بوده است که بیماری زمینه‌ای، صعب‌العلاج و متعدد دارند، در مورد کرونا به هیچ عنوان نمی‌توان از واژه "ریشه‌کن شدن" استفاده کرد، بیماری کنترل خواهد شد و سپس به شکل یک بیماری بومی مانند سینه‌پهلو و... درمی‌آید اما ریشه‌کن نمی‌شود.

به گزارش ایسنا مردانی در پایان درخصوص تبلیغات فضای مجازی برای ثبت‌نام تور گردشگری به همراه تزریق واکسن کرونا گفت: چنین چیزی کاملا کذب است. هنوز خیلی از کشورهای دنیا برای واکسیناسیون مردم خودشان برنامه‌ای اعلام نکردند ،آنوقت چگونه می‌خواهند واکسن در اختیار یک خارجی قرار دهند؟ از طرفی حتی اگر چنین تبلیغی صحت داشته باشد چقدر می‌توان مطمئن بود که زنجیره سرد واکسن رعایت شده باشد؟ به عنوان مثال واکسن شرکت فایزر باید در دمای منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود، آیا هتل و تور مسافرتی امکان زنجیره سرد در این دما را دارند؟ این تبلیغات یک نوع سوداگری است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.