سی‌تی‌اسکن به بافت‌های بدن آسیب می‌رساند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، معصومه گیتی گفت‌: با شیوع ویروس کرونا افراد زیادی تقاضای انجام سی‌ تی ‌اسکن ریه را دارند و می‌توان گفت برخی از مراکز بطور شبانه روزی در حال انجام سی تی اسکن ریه هستند.

وی افزود: شیوع بیماری کرونا به طور ناگهانی بود که این موضوع موجب شد تا در بخش‌های مختلف بیمارستانی آمادگی کافی برای تهیه دستگاه‌های  مناسب جهت رفع نیاز مردم نداشته باشیم، از طرفی دستگاه‌های موجود هم کفاف مراجعات در بعضی از شهر‌ها را نمی‌دهد. در بسیاری از مراکز بار مراجعات به قدری  زیاد است که با خرابی‌ دستگاه‌های سی تی اسکن و بعضا تعویض تیوپ اشعه x  رو به رو شده ایم. 

استاد رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: معیار‌هایی برای انجام سی تی اسکن قرار داده شده که باید به آن ها توجه ویژه ای شود. اگر بیمار بدحال بود یا تنگی نفس شدیدی داشت باید به پزشک مربوطه مراجعه کرده و در صورت تجویز او سی تی اسکن  انجام دهد، بنابراین مردم در صورتیکه پزشک تشخیص داد مردم می توانند سی تی اسکن انجام دهند و اصراری بر انجام آن نداشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان گیتی در پایان گفت: در صورتیکه بیماری کووید۱۹ علائم خفیفی داشت، فرد مبتلا باید در خانه استراحت کند و نیازی به انجام سی تی اسکن ریه ندارد. درحال حاضر افراد به صورت بی رویه اقدام به انجام سی تی اسکن می‌کنند که این کار اشتباه بوده و سلامت افراد را به خطر می‌اندازد. همه می‌دانیم که دستگاه سی تی اسکن با اشعه ایکس کار می‌کند و انجام سی تی اسکن غیرضروری می‌تواند به بسیاری از بافت‌های بدن آسیب برساند و در آینده تغییراتی درون  آن ها ایجاد کند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.