افراد از برگزاری دورهمی و مهمانی‌ها در شب یلدا خودداری کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیما سادات لاری با اشاره به خطر دورهمی‌ها به  خصوص در شب یلدا گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، تاثیر ابتلای افراد به ویروس کرونا به علت دورهمی‌ها بیش از 50 درصد است. به خصوص حضور در فضاهای بسته و بدون تهویه با توجه به سرمای هوا، می‌تواند در صورت حضور فرد مبتلای بی علامت در جمع، به سرعت باعث ابتلای سایر اعضای خانواده شود. 

وی افزود: از طرفی ساعت حضور افراد در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و به خصوص در مراسم شب یلدا بسیار طولانی بوده و تهویه مناسب و فاصله گذاری هم انجام نمی‌شود. در نتیجه توصیه می‌شود که همانند عید نوروز، افراد از برگزاری دورهمی و مهمانی‌ها در شب یلدا خودداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: محدودیت‌هایی برای تردد ساعتی در شب یلدا به ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شده که تاثیر گذار خواهد بود و همچنان توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خانواده‌ها این است که از برگزاری هرگونه مهمانی و دورهمی خودداری کنند.

به گزارش ایلنا باری در پایان گفت: تلاش‌های انجام شده در هفته‌های اخیر توانسته موارد ابتلا، بستری و فوت به علت کووید 19 در کشور را کاهش بدهد و حفظ این روند نیازمند همکاری همه مردم و مسئولان است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.