تست کرونای انجام شده در آذربایجان غربی۲ برابر میانگین کشوری است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی امروز شنبه ۲۹ آذر در هشتاد و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار گفت: پرستاران عزیز توانستند در دوران کرونا لیاقت، توانایی علمی و اوج ایثارشان را نشان دهند.

وی درباره موج سوم بیماری افزود: موارد ابتلا و بستری در آذربایجان غربی در پیک سوم بیماری افزایش یافته بود اما با تدبیر انجام یافته در استان ابتلا و بستری به طور قابل توجهی کاهش یافته است، وضعیت کنونی شکننده است و اگر مردم رعایت نکنند ممکن است پیک چهارم را شاهد باشیم، شب یلدا به مانند بمب است که در صورت عدم رعایت مردم، منفجر می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: باید در امر مبارزه با کرونا هوشیار باشیم زیرا با کوچکترین اقدامی ممکن است موارد ابتلای جدید را مشاهده کنیم و دستاور های قبلی خدشه دار شود.

حریرچی درباره جایگاه شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی امنیت کشور را کیلومتر ها آن طرف مرز ایجاد کرده بود. حال امنیت جسمی و روحی کشور با دشمنی از نوع دیگر، جان مردم عزیز را می گیرد. موفقیت هایی که کسب کردیم بسیار بزرگ است اما باید اقدامات ادامه پیدا کند، نکته ای مهم و کلیدی این است که می بایست جهانی فکر کرد و منطقه ای عمل کرد. به بیان دیگر در امر مبارزه با کووید ۱۹ خصوصیات قومی منطقه ای نسبت به هر منطقه متفاوت است و می بایست براساس همین تفاوت ها راه حل هایی متفاوتی نیز در نظر گرفت و اجرا کرد. به بیان دیگر مشکل این استان را مردم و مسئولین همین استان می توانند حل کنند.

وی اظهار کرد: اکنون که روند ابتلا و بستری نزولی است می بایست اقدامات در مقابله با کرونا تشدید شود و همچنین تست گیری و بیماریابی افزایش یابد، در مورد ویروس فقیر و غنی به طور یکسان در معرض ابتلا هستند.

به گزارش ایسنا قائم مقام وزیر بهداشت در پایان درباره خطرناک ترین افراد برای انتقال بیماری گفت: خطرناک ترین افراد برای انتقال بیماری، کودکان، نوجوانان و جوانان هستند، هدف اصلی طرح محله محور شهید سلیمانی قطع زنجیره انتقال بیماری به شیوه محله محور است و امیدواریم با اجرای این طرح نیز آذربایجان غربی جزو استان های اول کشور باشد که از لحاظ ابتلا به حداقل برسد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.