واکسن کرونا در شبکه بهداشت توزیع و تزریق می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جعفر صادق تبریزی درباره فرآیند توزیع و تزریق واکسن کرونا پس از تهیه یا تولید گفت: واکسن کرونای تولید داخل کشور در خوش بینانه‌ترین حالت تا خرداد یا تیر ۱۴۰۰ به دست ما می‌رسد، تهیه واکسن وارداتی کرونا نیز بر اساس دستور رییس جمهوری آغاز شده و در نظام شبکه بهداشت نیز مقدمات ثبت را آغاز کردیم تا هر زمان واکسن به دست ما رسید، آمادگی توزیع و تزریق را داشته باشیم.

رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: اولویت اول تزریق واکسن کرونا، سالمندان و افراد در معرض خطر با بیماری‌های زمینه‌ای هستند و البته به تعداد واکسن بستگی دارد. اولویت‌های اول تا ششم تعریف شده و هر تعداد واکسن به دست ما برسد، بر اساس اولویت تزریق انجام می‌شود. سالمندان بالای ۷۵ سال و بالای ۶۵ سال از جمله این اولویت‌ها هستند.

وی در پایان افزود: همچنین در سالمندان هم کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند یا تنها زندگی می‌کنند یا احتمال آسیب بیشتری دارند، در اولویت بالاتری قرار دارند. همچنین نیروهای بهداشت و درمان یا کسانی که در آزمایشگاه‌های کووید ۱۹ کار می‌کنند در معرض خطر بیشتری قرار دارند و در اولویت هستند، فرآیند تزریق و اولویت واکسن تعریف شده و در حال الکترونیکی شدن است تا آمادگی لازم را پس از دریافت واکسن کرونا داشته باشیم.

به گزارش ایرنا تهیه واکسن کرونای ایمن و موثر که مورد تایید سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت باشد، بر اساس دستور رییس جمهوری در حال انجام است. همچنین تولید واکسن کرونای ایرانی نیز در حال آغاز فاز انسانی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.