سرایت‌پذیری ویروس کرونای جدید افزایش یافته است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود یونسیان درباره جهش ویروس کرونا در انگلستان گفت: بر اساس دانسته‌های فعلی ما از جهش جدید ویروس کوید۱۹ تاکنون شدت بیماری افزایش نیافته است و تنها بیماری واگیردار تر شده است، در اردیبهشت ماه هم جهشی در ویروس رخ داد که موجب افزایش سرایت‌پذیری آن شد اما اطلاعات بالینی بیماران، هیچ افزایش شدتی در بیماری و علائم آن را نشان نمی‌دهد.

اپیدمیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: سازمان بهداشت جهانی در اطلاعیه‌اش درخصوص این جهش جدید ویروس اعلام کرده است که فعلا افزایش شدت بیماری را در مبتلایان به نوع جهش یافته کرونا نداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود جهش در ویروس در محل مورد هدف واکسن هنوز تغییر آنتی‌ژنیکی که بخواهد دست‌آوردهای واکسن کرونا را به مخاطره ‌اندازد، رخ نداده است و ایمنی‌زایی ۳ واکسن‌ پیشگام کرونا تحت تاثیر قرار نگرفته است.

به گزارش ایسنا یونسیان در پایان گفت: جهش جدید ویروس هنوز تاثیری بر کشندگی آن نداشته است، نوع جدید ویروس در جنوب شرقی انگلستان بیشتر مشاهده شده است و اگرچه فعلا بیش از هزار نفر مبتلا به نوع جهش یافته را تشخیص نداده‌اند اما خودشان هم معتقدند تعداد بیش از این ارقام است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.