تامین واکسن کرونای مورد تائید بین المللی باید اولویت نظام سلامت باشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباس آقازاده گفت: نزدیک یک سال است که کشور ما و کل جهان درگیر موضوع بیماری کرونا است و همه کشورها در تلاش هستند تا با بسیج کلیه امکانات خود بتوانند از این شرایط خارج شده و به دوران قبل از شیوه ویروس برگردند. برای همین است که تدوین سیاست راهبردی صحیح و درایت در برنامه‌ریزی برای برخورداری ملت شریف ایران از واکسیناسیون ضد کرونا، در حال حاضر مهم‌ترین مسئله برای برون‌رفت از این بحران است.

وی افزود: ضمن پذیرش این نکته که تلاش‌های دانشمندان و فن‌آوران ایرانی برای تولید واکسن ضد کرونا، از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است، لازم است یادآوری کنم که به نتیجه رسیدن تلاش‌های شرکت‌ها و مؤسسات ایرانی برای تولید واکسن فوق، به مدت زمانی نیاز دارد که صرف این مدت، باز هم ما را در مقابله با اپیدمی و پاندمی ویروس کرونا بیشتر عقب نگاه خواهد داشت و برای همین باید سریعا جهت تامین واکسن مورد تائید از منابع بین المللی اقدام کرد.

رئیس مجمع سازمان نظام پزشکی با اشاره به نامه ای که حدود سه هفته پیش برای معاون اول ریاست جمهوری ارسال کرده گفت: در آن نامه برای حفظ سلامت جامعه پزشکی و عموم مردم ایران درخواست شده بود تا مسئله ثبت سفارش و خرید واکسن ضد کرونا "با لحاظ شرایط کشورمان و درایت در انتخاب مبدأ خرید" در اولویت برنامه‌های بهداشتی آینده‌نگر کشورمان قرار دهند. همچنین پیشنهاد شده بود که در لایحه بودجه 1400، سهم سلامت در حدی افزایش یافته و پیش‌بینی شود که پاسخگوی چنین فرآیندهایی باشد چرا که تخصیص بودجه برای سلامت مردم ایران و اولویت تأمین اعتبار برای خرید واکسن، از "سرمایه‌گذاری‌های" اساسی برای تقویت زیرساخت‌های توسعه کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی اقازاده در پایان با تاکید براینکه دیدگاه مطرح شده در این نامه و موضع گیری های اخیر مسئولان سازمان نظام پزشکی در واقع دیدگاه ها و نظرات بخش کثیری از اعضای کادر درمان و اعضای این سازمان است ابراز امیدواری کرد که کشورمان هرچه سریع تر میزان لازم واکسن کرونا برای واکسیناسیون اکثریت مردم کشور در مقطع زمانی مشخص را انجام دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.