تصویربرداری پزشکی برای مقابله با کرونا اقدامات با ارزشی انجام داده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن صانعی طاهری درباره وضعیت تجهیزات رادیولوژی کشور گفت: بسیاری از اقدامات ما در حیطه رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی طی سال‌های اخیر به خصوص امسال منتخب شدند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در بخش های مختلف تصویربرداری پزشکی برای مقابله با کرونا اقدامات با ارزشی انجام داده ایم. با توجه به این که رادیولوژی و سی تی اسکن نقش مهمی در تشخیص بیماری کرونا داشت، ما شیوه نامه‌های تشخیصی و چارت استاندارد گزارش نویسی را یکسان کردیم و در مجلات خارجی هم به چاپ رساندیم.

وی با اشاره به اینکه برای تشخیص بیماری در حیطه‌های مختلف اقدامات خوبی را انجام دادیم افزود: این ویروس ارگان‌های های مختلف را درگیر می‌کند، به همین دلیل مقالاتی که به چاپ رسانده ایم در جامعه هم مورد استناد قرار گرفته است. وزارت بهداشت هم این شیوه نامه‌ها را تایید کرده و مورد عمل قرار داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان صانعی در پایان تصریح کرد: با توجه به بررسی ها و تحقیقات در طول سالیان گذشته بخش‌های مختلف ما دارای دستگاه‌های مجهز سی تی اسکن و سونوگرافی بودند. این تجهیزات از قدیم موجب شد که ما آمادگی خاصی را به خصوص در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای شروع کار داشته باشیم.در شرایط فعلی کرونا هم توانسته ایم دستگاه های مناسبی را برای مراکز درمانی هایمان فراهم کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.