سیاست گذاران توجه ویژه ای به سلامت مردم و ارائه دهندگان خدمات درمانی داشته باشند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ناهید خداکرمی در جلسه  شورای شهر تهران با بیان اینکه نزدیک به یکسال است کشور درگیر بحران اپیدمی کرونا شده است گفت: در این مدت کادر درمان اعم از پزشکان، پرستاران و... آسیب زیادی را دیدند و تعداد زیادی از آنها را در سنین فعالیت و جوانی از دست دادیم.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد: مردم دراین مدت بیشتر با شرایط کاری کادر درمان آشنا شدند، کادر درمان همواره در معرض خطر بودند و وقتی بیماری مبتلا به ایدز،هپاتیت و... می آید کادر درمان در معرض خطر است و کارشان مورد اغماض قرار گرفته است، درخواست داریم که سیاست گذاران توجه ویژه ای هم به سلامت مردم و هم به ارائه دهندگان خدمات درمانی داشته باشند.

وی افزود: هر کدام از اعضای تیم درمان با اینکه مهارت و دانش فردی دارند اما تیم هستند که عملکردشان موجب بهبودی بیمار می شود، بنا براین پزشک، پرستار و.. همچون یک حلقه هستند و بد نیست سیاست گذاران و حکمرانان کشور، این شیوه کار تیمی را مورد توجه قرار دهند و بدانند در کشورداری هم باید پیشگیری،غربالگری،درمان و توانبخشی پس از درمان را در کشورداری لحاظ کنند و این طور نباشد یک نفر بدون تخصص در مسائل سیاسی،حقوقی و ... بخواهد کشور را به صورت موش آزمایشگاهی قرار دهد و آزمون و خطا کنیم.

به گزارش ایسنا خداکرمی در پایان گفت: دیگر طاقت آزمون و خطا نداریم و باید توجه ویژه ای به همه اعضای تیم درمان شود و مطالبات آنها پاسخ داده شود، در حادثه جمعه ارتفاعات تهران دکتر فاطمی دندانپزشک که فعال اجتماعی،کوهنورد و از موسسین خبرگزاری ایسنا بودند را از دست دادیم و هفته گذشته نیز دکتر بصیر متخصص نوزادان را در راه مبارزه با کرونا از دست دادیم و طاقت غم دیگری نداریم و مسولان باید در مورد حفظ سلامتی مردم فکری کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.