مهم ترین چالش بررسی سلامت مادران باردار
به گزارش پایگاه خبر پزشکان و قانون (پالنا)، فرشاد علامه در جلسه کمیته بررسی علل مرگ و میر مادران باردار در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بخش عمده‌ای از هدف ما در کمیته مورتالیتی آموزش است، ما به دنبال ایجاد راهکارهای بهتر به منظور کاهش مرگ و میرها هستیم.

وی افزود: یکی از شرایط لازم برای تحقق این هدف تعامل بهتر و بیشتر سرویس‌های مختلف درمانی در بیمارستان‌ها است. هرچقدر کار تیمی بهتری داشته باشیم نتایج بهتری نیز کسب می‌کنیم،یکی از چالش‌ها، نظارت بر مراکز خصوصی تابعه دانشگاه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برگزاری جلسات مجازی و وبینارها با این مراکز و مطلع شدن از نظرات و چالش‌های مختلف درمانی و برگزاری دوره‌های بازآموزی منظم برای کادر درمان هم‌زمان با بازدیدهای دوره‌ای می‌تواند تأثیر زیادی در ارتقا سلامت جامعه و مادران باردار داشته باشد.

به گزارش مهر برگزاری کارگاه‌های بازآموزی برای گروه‌های بیهوشی ویژه مادران باردار در بخش خصوصی، ارزیابی‌های دوره‌ای برای بررسی شرایط در بیمارستان‌های غیردولتی، هماهنگی بیشتر بین گروه‌های تخصصی در بالین، حضور رزیدنت‌های سال‌های بالاتر در اتاق عمل مادران باردار پرخطر، توجه بیشتر خانه‌های بهداشت در بحث پیشگیری از مرگ‌ومیر مادران پرخطر، امکان دسترسی سریع به بخش‌های ICU در مواد موردنیاز، ایجاد ممیزی بالینی برای مادران باردار و چالش‌های مربوط به زنان باردار اتباع افغان از موارد مورد بررسی در این کمیته بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.