طرح‌های کرونایی در کمیته ملی اخلاق در پژوهش سازمان غذا و دارو بررسی می‌شوند
به گزارش پایگاه خبر پزشکان و قانون (پالنا)، احسان شمسی گوشکی در وبینار "بررسی وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورها و ارائه توانمندی کشور ایران در تولید آن"که امروز در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد گفت: طرح‌ها در کمیته ملی اخلاق در پژوهش سازمان غذا و دارو از سوی پژوهشگران مورد بررسی قرار می‌گیرند.

دبیر گروه اخلاق پزشکی فرهنگستان علوم پزشکی کشور ادامه داد: خود محقق پروژه با این کمیته ارتباط دارد، از سوی دیگر، شرکت با سازمان غذا و دارو ارتباط می‌گیرد، با توجه به پروسه تائید از سوی این کمیته، ما در ابتدا ایمن‌ بودن و تأثیرگذاری را مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ ولی در فاز اول، ایمن‌ بودن مطرح است.

وی افزود: تاکنون یک پروتکل فاز یک در کمیته اخلاق با دو جلسه اضطراری را تشکیل دادیم، نوع ارجاع به کمیته اخلاق به گونه‌ای است که ابتدا سازمان غذا و دارو از مراحل پروژه مطلع و قانع شود، پروژه‌ها پس از اخذ «کد اخلاق»، به سازمان غذا و دارو انتقال داده می‌شوند تا درباره کل پروژه مورد بررسی قرار گیرند.

به گزارش ایسنا شمسی کوشکی در پایان گفت: هیچ کشوری برای دارویی که خودش می‌خواهد مصرف کند، نیاز به مجوز بین‌المللی ندارد و سازمان غذا و دارو می‌تواند تائیدیه آن دارو را ارائه کند، ما نیاز به تائیدیه نهادهای بین‌المللی نداریم اما FDA کمک‌کننده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.