۸۲ فوتی و شناسایی ۶۲۸۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۷ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۲۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۰۳ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۹۰۳ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۵ هزار و ۸۳۰ نفر رسید، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۰ هزار و ۵۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۴۷۸۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، تا کنون ۷ میلیون و ۹۳۹ هزار و ۶۳۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۴ شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

لاری ادامه داد: هموطنان عزیز مشاهده روند کاهشی در موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور، مرهون همکاری مسئولانه شما در عمل به توصیه‌های بهداشتی، توسعه همکاری‌های بین بخشی و تلاش‌های شبانه روزی پرسنل نظام سلامت کشور است، البته باید توجه کرد که این روند نزولی هرگز به معنی از بین رفتن بیماری نیست. ویروس کرونا همچنان بدون هیچ گونه تسامحی در کمین ماست و مطمئنا هرگونه عادی انگاری شرایط و سهل‌انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی می‌تواند وضعیت بیماری را به روزهای سخت گذشته بازگرداند.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: مبارزه با این ویروس همچنان با جدیت ادامه دارد و امیدواریم با تداوم عزم ملی مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از هرگونه رفتار اجتماعی خطرآفرین، شاهد ادامه روند نزولی بیماری در کشورمان باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.