افزایش قدرت انتقال کرونا در ویروس جهش یافته
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی با اشاره به تایید شناسایی یک مورد ابتلا به کرونای جهش یافته در کشور گفت: در وهله اول باید توجه کرد که تفاوت عمده‌ای میان بیمارانی که به کرونای قبلی مبتلا شده‌اند با بیمارانی که به کرونای جهش یافته مبتلا می‌شوند، وجود ندارد. در عین حال شناسایی کرونای جهش یافته بدون آزمایش ژنتیکی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: سرعت و قدرت انتقال بیماری در کرونای جهش یافته یک مقدار بیشتر است و مبتلایان به کرونای جهش یافته، سریع‌تر ویروس را به دیگران انتقال می‌دهند. از طرفی ممکن است علائم بالینی در مبتلایان به کرونای جهش یافته مقداری شدیدتر باشد، باید در بین افرادی که از کشورهای اروپایی به ویژه انگلستان به ایران می‌آیند، دنبال مبتلایان به کرونای جهش یافته بگردیم، مورد ابتلایی هم که در کشور دیده شده، مربوط به مسافرانی بوده که از انگلیس به ایران آمده است.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: مردم اگر مسافری دارند که از خارج از کشور می‌آید، او را راهنمایی کنند تا به مدت ۱۴ روز در یک اتاق خودقرنطینگی اختیار کند و به هیچ وجه این فرد را در بدو ورود نبوسند، با او دست ندهند و او را در آغوش هم نگیرند. به مدت ۱۴ روز فرد در یک اتاق قرنطینه باشد و اگر کوچکترین علائمی دال بر بیماری دارد، تست PCR بدهند.

مردانی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت بهداشت کلیه مسافرانی را که از کشورهای درگیر کرونای جهش یافته به ایران می‌آیند، رصد می‌کند، گفت: بر این اساس همین اقدام را باید انجام دهیم و بیماریابی را تقویت کنیم تا گرفتار نوع جهش یافته ویروس نشویم، برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اعم از جهش یافته و غیر جهش یافته، باید پروتکل‌های بهداشتی را شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، تعطیلی دورهمی‌ها و استفاده از ماسک از منزل تا منزل را رعایت کنیم.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: علائم کرونای جهش یافته، مانند علائم کرونا است که تاکنون شناخته شده، اما شدت آن مقداری بیشتر است. در عین حال ممکن است تشخیص آن هفته‌ها طول بکشد. بیشترین چیزی که در تشخیص کمک می‌کند سابقه مسافرت به کشوهایی است که درگیر کرونای جهش یافته هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.