۳۰ درصد از انتقال بیماری کرونا در جامعه توسط دورهمی های خانوادگی بود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمداسماعیل اکبری با اشاره به اینکه در روزهای کرونایی رعایت دستورالعمل های بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در حال حاضر رنگ بندی مناطق مختلف کشور بر اساس میزان مرگ و میر و‌ بستری روزانه افراد انجام شده است.

 مشاور عالی وزارت بهداشت ادامه داد: اگر میزان فوتی های ناشی از بیماری کرونا در کشور صفر شود باید قرنطینه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنیم. کشورهای جنوب شرق آسیا و چین از واکسن کرونا استفاده نکردند، اما با کنترل صحیح تا حد زیادی بیماری را مهار کردند.

وی افزود: ماندگاری ویروس کرونا طولانی است و به این زودی وضعیت عادی نخواهد شد، طرح شهید سلیمانی با تاخیر در کشور اجرا شد، اما تاثیر زیادی در کنترل بیماری و شناسایی مبتلایان به کرونا داشت. در این طرح بیماریابی فعال و‌ غربالگری خانه به خانه انجام می شود تا افراد مشکوک شناسایی شده و در منزل یا نقاهتگاه‌ها قرنطینه شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان اکبری در پایان با اشاره به اعمال محدودیت تردد شبانه بین ساعت ۲۱ تا ۴ صبح گفت: ۳۰ درصد از انتقال بیماری کرونا در جامعه توسط دورهمی های خانوادگی بود که اعمال ترددهای شبانه باعث شد تا  این مهمانی‌ها برگزار نشوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.