نانوایی‌ها بیشترین اخطار عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سیما سادات لاری گفت: بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به نانوایی‌ها بوده و ضرورت رعایت نکات بهداشتی در اماکن مذکور به عنوان مرکز پر تردد خرید روزانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی از رفتن به نانوایی خودداری کرده و در صورت مشاهده این علائم در افراد شاغل به ایشان و مسئول نانوایی تذکر دهید، از خروج سالمندان از خانه برای خرید نان ممانعت به عمل آورید و تا حد امکان فردی از خانواده برای خرید نان اقدام کند که فاقد بیماری‌های زمینه‌ای باشد. در طول فرایند خرید نان ماسک بزنید و در صف خرید نان نسبت به رعایت اصول فاصله‌گذاری فیریکی دقت به عمل آورید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: قبل از دست زدن به نان از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید و نان را به صورت کاملا داغ در سفره و پارچه مخصوص قرار دهید و از وسایلی مثل چاقو، برس و کاتر و سایر وسایل مشترک در نانوایی استفاده نکنید.

به گزارش ایسنا لاری در پایان گفت: از پرداخت وجه نقد خودداری کرده و سعی کنید وجه را آنلاین یا با دستگاه کارتخوان پرداخت کنید. پس از بازگشت به منزل دستان خود را شسته و ضد عفونی کرده و سپس نسبت به بسته بندی نان اقدام کنید. دقت کنید نان را پیش از مصرف داغ کنید تا اطمینان حاصل کنید نان آلوده نباشد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.