شیوع ویروس کرونا در کشور به صنعت گردشگری سلامت ضربه زده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید هاشم زاده با اشاره به لزوم حمایت بیشتر از شرکت‌های تسهیل گر در حوزه جذب بیماران  بین المللی گفت: در حال حاضر برای شناسایی و معرفی امکانات پزشکی و بیمارستان‌های کشورمان به بیماران بین المللی باید از ظرفیت و پتانسیل شرکت‌های تسهیل‌گر بیشتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش ویژه شرکت‌های تسهیلگر در صنعت گردشگری سلامت افزود: در حال حاضر صنعت گردشگری برای کشورمان ارزآور و سودده است، به همین دلیل باید جهت پذیرش بیماران بین المللی برنامه‌ریزی خوبی انجام شود، در سال ۹۸ در حدود ۶۰۰ هزار بیمار بین المللی جهت انجام عمل های جراحی به ویژه جراحی‌های زیبایی به ایران سفر کرده‌اند و بر اساس تحقیقاتی که انجام گرفته هر گردشگر سلامت در حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دلار ارز وارد کشورمان کرده است.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا صنعت گردشگری سلامت افت محسوسی داشته و در حقیقت همه‌گیری کرونا به این صنعت ضربه زده است. البته این موضوع مربوط به ایران نیست بلکه در تمام دنیا به دلیل بسته شدن مرزهای هوایی و زمینی ضرر زیادی به کشورهای مدعی این حوزه وارد شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان هاشم‌زاده در پایان گفت: در حال حاضر ایران در جایگاه چهلم دنیا در زمینه جذب گردشگر سلامت قرار دارد و برای بهبود این جایگاه باید برنامه ریزی بهتری برای دوران پساکرونا انجام دهیمف در سال گذشته  گردشگران سلامت از کشورهای پاکستان، عراق، افغانستان، کویت، عمان و کشورهای  اروپایی به ایران سفر کرده‌ بودند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.