جانا سخن از زبان ما می‌گویی
خواهر گزارشگرم! نمی‌دانم مستقل گزارش را تهیه کرده ای یا بنا به سفارشاتِ جهت دار از منشا معلوم برای تخریب، لیکن به‌عنوان درمانگر اعتیاد، به سهم خود از تو ممنونم که آنچه را سالهاست ما فریاد میزنیم و گوش شنوایی نیست، تو خواسته یا ناخواسته در گزارشت به رخ کشیدی.

از تو ممنونم که نتایج سیاستهای نادرست و اشتباه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را همزمان و در یک گزارش کوتاه عیان کردی.

استنکاف آن سازمان از انجام وظایف حاکمیتیِ نظارتی اش باعث شده در عطاری‌‌ها آزادانه داروی متادون خرید و فروش شود و اتفاقا نشان دادی که داروی با بلیستر یا پلمب (‌که تحت هیچ شرایطی به دلیل تحویل پوکه مراکز به دانشگاه جهت دریافت نوبت دارویی بعدی، از هیچ مرکزی امکان خروج ندارد) در عطاری‌ها آزادانه به فروش می‌رسد که نتیجه استنکاف سازمان غذا و دارو از انجام وظایف حاکمیتی نظارتی خود در مقابله با توزیع و عرضه غیرمجاز متادون است. اتفاقا برای ما هم جای سوال است که چرا سازمان غذا و دارو پنج سال است از هولوگرام‌دار کردن داروهای اگونیست خودداری می‌کند تا مشخص نشود که منشا آن متادون‌های درون بلیستر در دست افراد غیرمجاز از کجاست؟

گویند یکی از پادشاهان در هرشهری خلافی مشاهده می کرد، شحنه و داروغه شهر را عقوبت می کرد چرا که فقط در سایه بی مبالاتی داروغه است که ...... بگذریم.

خواهر گزارشگرم! از تو ممنونم که به همه نشان دادی بیمارِ نیازمند درمان، به دلیل سیاستهای نادرست وزارت بهداشت، مرکز درمان رسمی سومصرف مواد را برای خود امن نمی‌بیند و ترجیح می‌دهد از مبادی غیرمجاز داروی خود را به چند برابر بگیرد، اما به محل مجاز ارائه خدمات درمانی و مشاوره ای مراجعه نکند.

خواهر گزارشگرم! شاید خودت هم هیچگاه فکر نمیکردی تا این حد در نمایش سیاستهای نادرست وزارت بهداشت و سازمان غذا دارو در حوزه درمان اعتیاد و تلاشهاشان برای ناامن جلوه دادن مراکز درمان مجاز موفق عمل کنی، اما من بعنوان یک درمانگر خط مقدم مبارزه با آسیبهای اجتماعی که براساس سیاستهای اشتباه وزارت بهداشت و سکوت ستاد مبارزه با مواد مخدر امکان ارائه راهکار و مشاوره به مسئولان درباره بهینه سازی ارائه خدمات درمانی از او سلب شده و کسی به حرفهایش گوش نمیدهد و سوالات منطقی او را پاسخ نمی گوید، از تو متشکرم.

خواهر گزارشگرم! لطفا در گزارشات بعدی خودت منّت را بر من تمام کن و به همه مسئولان اعلام بفرما که جای بیمار نیازمند دریافت خدمات درمان اعتیاد، فقط در مراکز مجاز است. به آنها بگو بجای سیاستگذاری در جهت مبارزه با درمانگران، به مصلحت جامعه بیندیشند و بیماران را ازمراکز درمان فراری ندهند. فضا را برای توزیع و عرضه کنندگان غیرمجاز متادون ناامن کنند، در جهت اجرای منویات مافیای دارو و مواد و ترویج اعتیاد داروخانه ای دستورالعمل ننویسند.

راستی خواهر گزارشگرم! یک روز هم برای خیابان ناصرخسرو وقت بگذار و حتما مثل قاضی محترم تعزیرات در سال گذشته، مواردی را ببین که برخی کارخانجات و شرکتهای توزیعی در آن مقصرند و راه رهگیری آنها هولوگرام دار کردن داروهاست.

خواهرم! حالا که تصمیم به پیگیری داری، یکطرفه مردم را به قضاوت عملکردها نبر، همه چیز را ببین، ازافزایش قطره چکانی چندساله تعرفه پزشکان و مراکز، تا رشد چند ده درصدی تورم و مالیات و هزینه های زندگی و حقوق و دستمزد کارکنان مراکز درمان سومصرف مواد.

آنوقت نقش و تلاش بیطرفانه تو را بعنوان رکن چهارم دموکراسی و حافظ منافع مردم، فارغ از کسانی که تو را قلم به مزد یا آلت دست سفارش دهندگان خاص خوانده اند، با همه وجود محترم میدارم.

فراموش نکن که من و همکارانم برای سالم سازی اجتماع و کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از اعتیاد و ساخت آینده ای بهتر برای فرزندان این مرز و بوم تلاش میکنیم و قطعا فرزند تو و نزدیکانت هم نتایج این تلاش را لمس خواهند کرد بشرطی که برخی سیاستهای نادرست وزارت بهداشت و ستاد مبارزه بامواد مخدر من و همکارانم را بجای مروجان اعتیاد هدف قرار ندهد.

۸ بهمن ۹۹

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.