بالاخره دم خروس بیرون زد
جناب دکتر شانه‌ساز از اعترافتان متشکریم ما را روسفید کردید.

خبرگزاری‌ها به نقل از دکتر شانه ساز:
هر چه واکسن دیرتر تحویل داده شود قیمت کمتر می‌شود و اینکه می‌بینید مسئولان از جواب دادن صریح و آشکار طفره می‌روند و پاسخ آشکار نمی‌دهند، به این دلیل است که ما در مرحله چانه زنی هستیم...

معنای قابل فهم عمومی از بیانات فوق  آن است که برای خرید واکسن برای ما صرفه اقتصادی و منافع مالی مهمتر از به موقع خریدن واکسن و به موقع رساندن آن برای حفاظت از جان مردم است، حالا چند نفر بیشتر کشته شوند اشکال ندارد به منفعت مالی‌اش می ارزد!!

جناب دکترشانه ساز از شما متشکریم بابت این اعتراف.
مدتهاست که فریاد میزنیم وزارت بهداشت تبدیل به وزارت داروسازی شده و بسیاری از دستورالعملها و ابلاغیه های آن صنفی است و سازمان غذا دارو برخلاف قانون در امور درمانی بطور نابجا و برای منافع مالی صنفی یا رانت داروخانه های منتخب دخالت می کند.

بعنوان نمونه
اول)
سند باصطلاح جامع خدمات درمانی داروخانه ها که سرشار از مغلطه های مداخله گرانه نابجا در امور درمانی بیماران بدون پذیرش مسئولیت عواقب و عوارض احتمالی توسط داروسازان است.
سند فوق به دلیل غیرقانونی بودن و صرفا لحاظ کردن منفعت مالی یک صنف خاص و بی توجهی به حقوق مردم و بیماران و پزشکان ، با مخالفت سرسختانه سازمان نظام پزشکی و قاطبه انجمنهای علمی پزشکی مواجه شد و مسکوت ماند.

دوم) تهیه و ابلاغ دستورالعمل توزیع و عرضه داروهای تحت کنترل در داروخانه ها که عملا با نادیده گرفتن مصوبه کمیته درمان کشور و استنکاف غیرقانونی از اجرای بخشنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر بعنوان نهاد بالادستی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد و بی توجهی به مخالفت سازمان نظام پزشکی و نادیده گرفتن نظر کارشناسان معاونت درمان وزارت وانجمنهای علمی روانپزشکان و پزشکان عمومی و مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران و ایرسا و بهزیستی و بسیاری از اساتید مطرح حوزه درمان اعتیاد و کانون درمانگران اعتیاد کشور و کمیسیون اجتماعی و نمایندگان مجلس، مسئولان سازمان غذاو دارو مصرانه در صدد اجرای آن هستند و به هیچ عنوان مصلحت ملت و سلامت جامعه و تبعات فاجعه بار اجرای این دستورالعمل شامل خروج محتوم بسیاری از بیماران و شیوع اعتیاد داروخانه ای جدید به دلیل رانت منافع مالی چند صد داروخانه منتخب ابدا برای سازمان غذا و دارو (مانند جان مردم در تعویق واردات واکسن کورونا به دلیل چانه زنی) مهم نیست و مسئولین ان سازمان تحت حمایت وزیر داروساز خود را فراتر از قوانین موضوعه و پاسخگویی به جامعه می دانند.

سوم) طرح انجام واکسیناسیون کورونا در داروخانه ها که با نادیده گرفتن شبکه آموزش دیده بهداشتی درمانی کشور صرفا جهت بهره برداری رانتی داروخانه ها تهیه و ابلاغ شده است و بجای استفاده از نیروهای واکسیناتور مجرب در مراکز بهداشتی درمانی اقصی نقاط کشور که نیاز به آموزش ندارند، با برباد دادن بیت المال یا هزینه کردن نابجا در این شرایط سخت اقتصادی کشور، قصد دارند داروسازان را ابتدا آموزش دهند و سپس کار تزریق واکسن را به انان بسپارند که مصداق مداخله در امور درمانی است ضمن آنکه مسئولیت عوارض احتمالی تزریق معلوم نیست بعهده کیست و بجای استفاده از ظرفیت نیروهای مجرب موجود مراکز درمانی دولتی و خصوصی، میخواهند رانت مالی برای فروش ترالی اورژانس و برگزاری دوره های احیا برای داروسازان و راه اندازی اتاق احیا در داروخانه که واقعا هزینه بی موردی است صرفا برای منفعت مالی آن ایجاد کنند.

چهارم) استنکاف سازمان غذا دارو از هولوگرام دار کردن داروهای آگونیست  و متادون و عدم انجام وظیفه نظارتی حاکمیتی در مقابله با توزیع وعرضه غیرمجاز متادون در عطاریها و عدم اجرای کامل و جامع سامانه تی تک که باعث نشت فراوان انواع داروهای مهم به ناصرخسرو و دیگر مبادی عرضه غیرمجاز (از جمله داروهای حیاتی مانند انسولین برای بیماران و مردم) شده است که تفاوت قیمت چند ده برابری این داروها (که صرفا تحت نظر سازمان غذا دارو تولید و یا توزیع می‌شود) در شبکه مجاز توزیع و عرضه در مقایسه با نرخ بازار غیرمجاز بسیاری از ابهامات را می‌تواند روشن کند.

و اینها همان دم خروسی است که با اعتراف اخیر جناب دکتر شانه ساز، پازل اقدامات چندساله اخیر سازمان غذا و دارو و وزیر محترم داروساز را تکمیل می کند.

دکتر شانه ساز عزیز ، برای اولین بار بابت اعترافتان که باعث روشن شدن اذهان همه درباره عملکرد سازمانتان می شود و ما را در برابر ملت روسفید می کند از شما متشکریم.
برخی افراد و نهادهای محترم مسئول و ناظر بر عملکرد وزارت بهداشت ازجمله نمایندگان محترم مجلس بابت بی توجهی چندساله به هشدارهای فعالان صنفی دو راه  بیشتر ندارند، یا به مسئولیت خود عمل کنند یا  کلاهشان را بابت این اتفاقات بالاتر بگذارند.

۱۷ بهمن ۹۹

پایان پیام/

3 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.