تاثیر واکسن بر پاندمی کووید ۱۹
1.jpg 57.66 KB


از سوی دیگر، انگلستان که به واسطه شیوع ویروس جهش یافته کرونا در صدا و سیمای ایران لقب قتلگاه کرونا را گرفت، با واکسیناسیون قریب به ۱۳ میلیون نفر و نزدیک به ۱۹ درصد از جمعیت خود، یکی از دیگر پیشتازان واکسیناسیون محسوب می‌گردد؛ مرور نمودار ابتلای روزانه به کرونا در این کشور، نشان‌دهنده کاهش آمار ابتلای روزانه از بیش از ۵۵ هزار مورد در نهم ژانویه به ۱۴ هزار بیمار در هشتم فوریه (متوسط هفت روزه) است!

2.jpg 58.39 KB


در نمودار تعداد دوز واکسن تجویز شده تا روز هشتم فوریه ۲۰۲۱  (۲۰ بهمن ۱۳۹۹)، امریکا با ۴۲.۲۰۰.۰۰۰ دوز، چین با ۳۱.۲۰۰.۰۰۰ دوز و انگلستان با ۱۲.۸۰۰.۰۰۰ دوز واکسن در صدر جدول هستند.

3.jpg 57.06 KB


در نمودار میزان پوشش واکسیناسیون کرونا در کشورهای جهان تا روز هشتم فوریه (۲۰ بهمن و حداقل یک دوز واکسن)؛ اسرائیل با قریب به ۶۶ درصد، امارات متحده عربی با نزدیک به ۴۴ درصد و انگلیس با واکسیناسیون حدود ۱۹ درصد از جمعیت خود به ترتیب اول تا سوم هستند.

4.jpg 57.27 KB


اگرچه که افت آمار ابتلای روزانه در بسیاری کشورها و در آمار جهانی، فقط به دلیل واکسیناسیون نیست، اما به اعتقاد اپیدمیولوژیست‌ها، واکسیناسیون سریع و در کوتاه مدت درصد قابل توجهی از جمعیت، موثرترین راه خاتمه پاندمی است.

5.jpg 28.06 KB


✅ همزمان با کاهش آمار ابتلای روزانه جهانی به کووید ۱۹، شواهد شروع پیک چهارم در ایران با شیب ملایم صعودی مبتلایان روزانه، به وضوح دیده می‌شود.

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ _ ۹ فوریه ۲۰۲۱

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.