جبران هزینه‌های نسخه پیچی آنلاین داروخانه‌ها ضروری ست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جلیل سعیدلو در خصوص حذف دفترچه‌های درمانی و نسخه نویسی الکترونیک گفت: داروسازان از بحث نسخه الکترونیک استقبال می‌کنند و آن را گامی بلند در مسیر توسعه سلامت جامعه و بهینه سازی هزینه‌ها می‌دانند.

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: نسخه الکترونیک سبب نظم اقتصادی در حوزه سلامت و درمان می‌شود. همچنین موجب می‌شود که پایش هزینه‌ها در نظام سلامت و درمان آسان‌تر شود. همچنین تحقق نسخه الکترونیک کمک مؤثری در کاهش هزینه‌های سازمان‌های بیمه گر کرده و موجب صرفه جویی کلانی می‌شود، نکته اینجا است که این پروژه ملی به موازات اینکه موجب صرفه جویی قابل توجهی در پرداخت‌ها و اقتصاد بیمه‌ها می‌کند ولی هزینه‌هایی ایجاد می‌کند که از محل این صرفه جویی ها باید پرداخت شود و خوشبختانه این موضوع در قانون بودجه دیده شده است.

وی افزود: بهرحال اگر سازمان‌های بیمه گر نتوانند پزشکان را برای الکترونیکی کردن نسخه‌های خودشان مجاب کنند و قرار باشد این کار را به داروخانه‌ها محول کنند، یک سری فرآیند جدید به فرآیند نسخه پیچی اضافه می‌شود که بدون تدارک کردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در داروخانه، موجب کاهش سرعت نسخه پیچی، ازدحام جمعیت در داروخانه و نارضایتی مردم می‌شود، برای اجرای درست و منطقی و مطابق واقع باید یک سری هزینه‌ها در داروخانه شود تا داروسازان بتوانند فرآیند نسخه پیچی را انجام دهند و طبیعتاً محل تأمین این هزینه‌ها باید مشخص باشد والا راه به جایی نخواهیم برد.

به گزارش مهر سعیدلو در پایان گفت: داروسازان و موسسین داروخانه‌ها برای اینکه سرعت عمل ایجاد شود، نیاز به سرمایه گذاری جدید دارند. باید نیروی انسانی مناسب داشته باشند و امکاناتی را تدارک ببیند تا توقف و ازدحام جمعیت خصوصاً در این شرایط کرونایی به حداقل کاهش پیدا کند، صحبت ما این است که این هزینه‌ها باید از سوی سازمان‌های بیمه گر تأمین شود تا این پروژه ملی بر اساس هدفگذاری ها به ثمر بنشیند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.