اعتماد زایی در خصوص واکسیناسیون کرونا صرفا از مسیر دولتی امکانپذیر نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا ظفرقندی در چهل و هفتمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که سازمان نظام پزشکی تاکنون ورود اثرگذاری در تصمیم سازی ها و ارائه نظرات کارشناسی در زمینه بیماری کووید 19 داشته است گفت: جلسات و بحث ها در این زمینه ادامه داشته و نگرانی ما این است که در واکسیناسیون ازدنیا عقب هستیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: طبق اعلام وزارت بهداشت در بعضی شهرهای خوزستان از هر 10 بیمار بستری شده در آی سی یو 9 نفر به ویروس انگلیسی مبتلا بوده اند و هنوز در واکسیناسیون به موقع کرونا مشکل داریم.

وی با اشاره به این که اعتماد زایی برای واکسیناسیون صرفا از مسیر دولتی امکانپذیر نیست افزود: این مسیر باید با هماهنگی جامعه علمی و انجمن های علمی پزشکی و دانشمندان برجسته مورد اعتماد مردم صورت پذیرد.

ظفرقندی در خصوص تعرفه ها نیز گفت: با پیگیری بعمل آمده نهایتا تعرفه های اصلاح شده ابلاغ و عملیاتی شد ولی باید ذکر شود که طی سنوات اخیر جزء حرفه ای تنها 5 درصد رشد داشته که باید این مورد اصلاح شود، باید مطابق با تورم و افزایش حقوق و دستمزد روی اجزای تعرفه کار کنیم تا بتوانیم در سال 1400 تعرفه ها را به میزان واقعی خود نزدیک کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پایان به مشکلات پزشکان جوان و دستیاران اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط نامناسبی که پزشکان جوان دارند اقبال برای ورود به رشته هایی که قبلا با اقبال خوبی همراه بود، بسیار کم شده و باید به سمتی حرکت کنیم تا پزشکان جوان که نخبگان کشور هستند، قصد مهاجرت به سایرکشورها را نداشته باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.