ورود احتمالی یک محموله واکسن آسترازنکا تا از قبل از عید به کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مصطفی قانعی با اشاره به روند مراحل واکسن کرونای کووبرکت و واکسن نوترکیب پروتئین اسپایک تزریقی استنشاقی رازی گفت: واکسن برکت وارد فاز دوم شده که چون فاز دو و سه احتمالا با هم ترکیب می‌شود، روی چند صد نفر تزریق انجام خواهد شد، واکسن موسسه سرم سازی رازی هم الان همه‌ی مجوز‌های لازم برای فاز جدید گرفته و داوطلبان برای تست بالینی ثبت نام می‌کنند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در مورد تعداد داوطلبان برای تست انسانی واکسن رازی گفت: اطلاعات جامع‌تر را باید از مجری طرح گرفت، اما تعداد داوطلب برای تزریق تست انسانی فاز یک رازی بیشتر از تعداد افراد برای فاز یک واکسن برکت خواهد بود.

قانعی در خصوص اینکه آیا در حال حاضر مشخص است که کیفیت کدام واکسن ساخت داخل بیشتر خواهد بود؟ افزود: این موضوع فعلا مشخص نمی‌شود و بعد از مراحل فاز ۳ مشخص خواهد شد، چون واکسن شرایط خاصی دارد و باید برای انجام مراحل آن صبر کرد، مطالعات انجام شده امکان بررسی واکسن را به ما می‌دهد، اما اینکه واکسن نوترکیب یک کشور را با واکسن نوترکیب کشور دیگر مقایسه می‌کنند، صحیح نیست و باید دید هر کشور خودش در مقایسه با شرایطش چه می‌کند.

قانعی با اشاره به وضعیت واکسن‌هایی که قرار است وارد کشور شود گفت: همانطور که می‌دانید واکسن روسی در حال تزریق است و واکسن سینوفارم چین و واکسن استرازنکا هم تایید شده که وارد کشور خواهد شد و به احتمال زیاد قبل از عید یک محموله استرازنکا به ایران می‌آید.

به گزارش ایلنا دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در پایان در مورد زمان اتمام تزریق اولویت کادر درمان گفت: تزریق کادر درمان احتمالا تا نیمه اول فروردین تمام شود، در این حین هم اولویت‌های دیگر کم کم شروع شده و واکسیناسیون سالمندان، بیماران خاص، مشاغل پرخطر و دیگر گروه‌ها جلو می‌رود تا اینکه همه مردم واکسینه شوند، احتمالا تا زمستان سال بعد واکسیناسیون در کشور به حد نصاب خود خواهد رسید.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.