در صحنه کرونا کادر درمان قهرمانانه ایستادند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شاهین محمدصادقی در مراسم یادواره شهدا و ایثارگران حوزه پرستاری ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) گفت: یکی از پدیده‌های این قرن کرونا است که دیگر یک بیماری نیست. مقاله‌ای در این باره توسط فوکویاما نویسنده کتاب "پایان تاریخ" منتشر شده است که می‌گوید پس از جنگ جهانی دوم همه کشورها از جنگ آسیب دیدند به جز آمریکا که بعدا به عنوان ابرقدرت خود را به جهان تحمیل کرد.

وی افزود: امروز کرونا نقش جنگ جهانی سوم را ایفا می‌کند، کشورهایی که درست عمل کنند جایگاه بهتری در جهان خواهند داشت و کشورهایی که درست عمل نکنند تنزل رتبه خواهند داشت‌. این نویسنده پیش‌بینی میکند آمریکا به علت عملکرد نادرست خود با بیماری، افول کند و کشورهای شرقی و چین از خرابه‌های ناشی از کرونا سر بر خواهند آورد. در کشور ما هم همین است اگر ما با فکر و فداکاری از سلامت مردم صیانت کنیم هم در چشم مردم ارتقا می‌یابیم و هم از نظر  دنیا پیشرفت می‌کنیم.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: یکی از مشکلات جامعه ما تا قبل از این پدیده منحوس، تلاش گروه‌های مختلف کج فهمان یا نافهمان نسبت به نقش کادر درمان در کشور را شاهد بودیم. در مجلس شورای اسلامی گاهی وقتی بحث می‌شد در مورد حقوق پرستاران با چالش‌های جدی مواجه می‌شدیم. صدا و سیمای ما دیدید فیلم ساخت و شان پرستار ما را تا این اندازه تنزل دادند و کادر درمان را به عنوان یک بی تفاوت نسبت به جان مردم نشان دادند.

به گزارش ایسنا محمدصادقی در پایان تاکید کرد: در این صحنه کرونا کادر درمان قهرمانانه ایستادند و نشان دادند اگر سلامت مردم در خطر باشد، مثل یک رزمنده می‌ایستند و دفاع می‌کنند. آنها نفس به نفس مرگ ایستادند. پرستاران نشان دادند فرزندان همین ملت و مردم‌اند. ما در مجلس هفتم با خون دل برای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری خیلی تلاش کردیم، پرستار جایگاه والایی دارد و امروز معلوم شد تا چه حد به آنها نیاز داریم.  پرستاران علاوه بر نیاز مادی نیازهای معنوی هم دارند. جامعه پرستاری و پزشکی  با شرایط سخت و روزهای سخت مردم کنارشان هستند و مایه افتخار کشور هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.