کرونای انگلیسی در افزایش آمار سه رقمی بیماری بی تاثیر نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، روز گذشته آمار مرگ ‌و میر کرونا بعد از ۵۰ روز بار دیگر وارد کانال سه رقمی شد، امروز ۱۰۸ خانواده در آستانه سال جدید عزیزشان را از دست دادند. همچنین ۸۵۱۰ هموطن ما در ۲۴ ساعت گذشته به کرونا مبتلا شدند و از این تعداد ۸۱۲ نفر در بیمارستان بستری هستند.

تاکنون بار‌ها به مردم هشدار‌هایی مبنی بر تداوم و افزایش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی داده شده است و با این افزایش و ۳ رقمی شدن باید منتظر اقدامات احتمالی مسئولان مبنی بر اعمال محدودیت‌های جدید باشیم.

مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: با اپیدمی کوچکی که ماه گذشته شاهد آن بودیم، توقع افزایش آمار را داشتیم، مردم باید آگاهی داشته باشند که اگر سهل‌انگاری کنند می‌توانیم شاهد افزایش بیشتر آمار هم باشیم اما برای اینکه بگوییم این آمار آغاز موج چهارم است زود است. 

وی افزود: وقتی موارد جدید بیماری افزایش پیدا می‌کند، در صورت افزایش تردد و تجمع و سهل‌انگاری در رعایت شیوه‌نامه‌‌ها، دو هفته بعد از افزایش آمار، موارد سرپایی، چهار هفته بعد موارد بستری و حدود یک ماه بعد مرگ‌ومیر افزایش پیدا خواهد کرد، این افزایش آمار روز گذشته و سه رقمی شدن آمار مرگ‌ومیر، ترکش‌هایی است که از خیز و اپیدمی کوچکِ یک ماه پیش به ما در حال اصابت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در پایان گفت: کرونای انگلیسی هم در این افزایش آمار بی تاثیر نیست، ولی اثرش خیلی زیاد هم نبوده و باید گفت موارد بیماری غیرکرونای انگلیسی هم افزایش پیدا کرده است، تاکنون کمتر از نیم درصد مردم واکسینه شده‌اند و حتی در صورت تزریق واکسن هم باید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مداومت کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.