۷۳ درصد فوت ناشی از شیوع ویروس کرونا مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی روز سه شنبه در چهارمین همایش سه روزه بین المللی و بیست و سومین گردهمایی ملی بهداشت محیط که از طریق ویدیو کنفرانس در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد آغاز شد گفت: بیماری‌های غیرواگیر ۷۵ تا ۸۰ درصد از مرگ و میرهای کشور را شامل می‌شود و عوامل متابولیک ، رفتاری و بهداشت محیط سه عامل  اصلی در بحث بیماری‌های غیرواگیر است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا گرچه زیان ها و فشارهای زیادی در بخش های مختلف به مردم وارد شد و  مصیبت‌هایی هم به همراه داشت، ولی یکی از مزایای آن نقش مهم و کلیدی بهداشت محیط و حرفه‌ای در کنترل پاندمی‌ها از جمله بیماری کووید ۱۹ را به مردم جهان نشان داد، بهداشت محیط در کنترل پاندمی کرونا نقش بی بدیلی دارد و یکی از کارهای فوق العاده در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت امسال تهیه و تنظیم شیوه نامه‌های بهداشتی برای چهار هزار و ۳۰۰ شغل بود.

همچنین مجید مختاری دبیر علمی همایش یادشده گفت: این گردهمایی از جمله همایش‌های علمی دیرینه کشور است و تبادل تجربه تحقیقاتی که در سال‌های گذشته انجام شد و استفاده از این ایده‌ها در صنعت از جمله اهداف برگزاری آن است، در این همایش ۳۰۰ نفر از استادان ، دانشجویان و پژوهشگران داخلی و خارجی  شرکت دارند و  از ۲۰۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش ۲۰ مورد برای سخنرانی و ۱۶۰ مقاله هم به عنوان پوستر انتخاب و ارایه می شود.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه "شفا" یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.